صادرات محوری، لازمه برون‌رفت از وضع فعلی اقتصاد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین گفت: لازمه برون‌رفت از وضع اقتصادی فعلی، برون‌گرایی و صادرات محور بودن است.
کد خبر: ۲۵۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶ 11 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، ابوالفضل یاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، با اشاره به اینکه استان قزوین در بحث سند توسعه صادرات در سال گذشته، عملکردی نزدیک به سیصد و 70 میلیون دلار داشته است اظهار کرد: این رقم با در نظر گرفتن سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تا مرز 800 میلیون و یا یک میلیارد دلار پیش‌بینی‌شده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول سال، تنها 45 درصد از این رقم محقق شده بود، افزود: در جلسه صادرات غیرنفتی تصمیماتی با توجه به مشکلاتی که در حوزه صادرات وجود داشت مبنی بر اینکه چند کار به صورت هم‌زمان پیش برده شود اتخاذ شد، این در حالی است که از دستگاه‌های اجرایی مرتبط انتظار می‌رود هم به تفکیک کالایی و هم به تفکیک بازار در بحث هدف‌گذاری صادراتی ورود یافته و موانع و مسائل را احصا کنند تا بتوان متناسب با آن حرکت کرد.

یاری با اشاره به اینکه در مرحله بعد بحث برندینگ مطرح است، تصریح کرد: یکی از مسائلی که استان در حوزه صادرات مشکل داشت این بود که تولیدکنندگان کوچک  نمی‌توانستند با برندهای خود در بازارهای جهانی حضور پیدا کنند، به همین ترتیب قرار شد تا در حوزه کشاورزی، خدمات، صنعت و تکنولوژی با برندینگ خاصی ورود پیدا کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین با بیان اینکه در راستای بحث برندینگ رایزنی‌های لازم با اتاق بازرگانی شروع‌شده است، ادامه داد: الموت و کاسپین از جمله برندهای اصلی هستند که تمام تولیدکنندگان کوچک می‌توانند تحت لوای آن‌ها محصولات خود را صادر کنند، چراکه حتی در بازار اروپا نیز این زمینه وجود دارد و از ما می‌خواهند که تحت یک برند معتبر با آن‌ها تجارت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه علم و تکنولوژی، دستگاه‌های خدمات‌رسانی نظام‌مهندسی مکلف هستند پیشنهادها و برنامه‌های خود را برای بحث صادرات و خدمات فنی مهندسی ارائه کنند، تشریح کرد: با توجه به اینکه معمولاً در سه ماهه اول سال با چالش‌هایی مواجه هستیم، اعتبارات دستگاه نیامده و یا کلاً برنامه‌های اولیه در حال صورت گرفتن است، امید آن می‌رود در سه ماهه دوم سال رونق سابق را در عرصه صادرات داشته باشیم.

یاری با بیان اینکه لازمه برون‌رفت از وضع اقتصادی فعلی، برون‌گرا بودن و صادرات محور بودن است، اضافه کرد: هیچ دستگاهی حق ندارد جلوی سرمایه‌گذار را بگیرد به همین سبب تمام زمینه‌های ممکنه در حال برسی است و امید آن می‌رود درصدی از رکود رفع شده تا شاهد رونقی جدی در صنایع باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار