تولید چهار هزار تن بادمجان در ابرکوه

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه از برداشت چهار هزار تن محصول بادمجان از سطح 80 هکتار از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳ 09 July 2016
به گزارش تابناک یزد،مهدی غیب الهی اظهارکرد: بادمجان ابرکوه از لحاظ طعم و شیرینی، منحصر بفرد است و یکی از مرغوبترین محصول تولید شده در سطح کشور است .
غیب الهی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوائی و مدیریت و تلاش کشاورزان در زمینه کاشت و داشت و نیز استفاده از مواد آلی و تغذیه مناسب، این محصول از طعم خاصی برخوردار است.
وی بابیان اینکه بادمجان برداشت شده این شهرستان روانه بازار مصرف استانهای هم جوار می شود افزود: متوسط عملکرد این محصول 50 تن و در بعضی مزارع به 60 تن در هکتار می رسد .
مدیرجهاد کشاورزی ابرکوه بابیان اینکه متاسفانه قیمت فروش آن برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست ، بر ضرورت تاسیس کارخانجات صنایع تبدیلی و کنسرو سازی در شهرک صنعتی تاکید کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد : باتوجه بحران آبی و افت آبهای زیر زمینی ، از سال آینده آبیاری این محصول به روش آبیاری تحت فشار یا به عبارتی آبیاری تیب انجام می شود.
بادمجان سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی ودارای خواص دارویی فراوانی است و به علت دارا بودن آهن در رفع کم خونی بسیار موثر است و خوردن آن گرفتگی رگ ها را رفع و شخص را از خطر سکته قلبی محفوظ می دارد.
همچنین بادمجان پادزهر خوبی برای مسمومیت های حاصل از خوردن قارچ سمی و پوست آن ضد سرطان است.
17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ابرکوه به محصولات زراعی وباغی اختصاص دارد .
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار