بیش از شش هزار جلد کتاب در سه‌ماه‌ی نخست سال جاری اهدا شد

حجت‌الاسلام علی اصغر فضیلت: اغلب این کتاب‌های اهدایی در چهار حوزه‌ی دینی، عمومی و کودک و نوجوان بودند.
کد خبر: ۲۵۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸ 04 July 2016
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از اهدا شش هزار و ٥٤٨ جلد کتاب در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری خبر داد و گفت: مبلغ اهدا این کتاب‌ها ٧٧٠میلیون و ١١٤هزار ریال بوده است.
حجت‌الاسلام علی اصغر فضیلت افزود: اغلب این کتاب‌های اهدایی در چهار حوزه‌ی دینی، عمومی و کودک و نوجوان بودند.
وی تعداد کتاب‌های عمومی اهدایی را ٢٢٨ جلد دانست و تصریح کرد: هزینه‌ی این کتاب‌ها ٦٢ میلیون و ٩٧٠ هزار ریال بوده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از اهدا دو هزار و ٥٨٢ کتاب تخصصی در سه‌ماه‌ی نخست سال جاری خبر داد و اظهار کرد: هزینه‌ی این کتاب‌ها به ارزش ٢٩٢میلیون و ٥٢٤ هزار ریال بوده است.
وی با بیان این نکته که بیش از ٢ هزار کتاب در حوزه‌ی دینی توسط این اداره کل اهدا شده، گفت: این کتاب‌ها ٣٧٨ میلیون و ٣١٠ هزار ریال هزینه در بر داشته است.
حجت‌الاسلام فضیلت ادامه داد: سال گذشته ٧٩٤ جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان به مبلغ ٤٤ میلیون و ٣٩٠هزار ریال اهدا شد.
وی به مطالعه کتاب تأکید کرده و آن را در افزایش سطح آگاهی و دانش جامعه بسیار مؤثر دانست و گفت: کتاب بهترین وسیله‌ی انتقال میراث ادبی از نسلی به نسل دیگر است و به انسان‌ها کمک می‌کند تا میراث فرهنگی و ارزش‌های دینی و تاریخی خود را بشناسند و به آن ارج نهند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان این نکته که خانواده اولین بنیان تأثیرگذار در جامعه است، افزود: پدر و مادر نقش مهمی در شکل‌گیری و نهادینه‌کردن عادت حسنه‌ی کتابخوانی دارند.
وی در خاتمه یادآور شد: عادت کردن به کتابخوانی لازم و کافی نبوده و می‌بایست نسبت به تحکیم و تداوم آن عادت کوشید تا هدف و مقصود مطالعه را بتوان در جامعه تحقق بخشید.

منبع: golestan.farhang.gov.ir

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار