مجتمع قضایی بخش مشکین دشت گشایش می یابد

کد خبر: ۲۵۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ 25 June 2016


رئیس دادگستری شهرستان فردیس گفت: مجتمع قضایی شماره دو فردیس در بخش مشکین دشت به زودی گشایش می یابد.

مقصود عبدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به علت سهولت در رفت و آمد و دوری مسیر شهروندان مشکین دشت مجتمع قضایی در ساختمان قدیمی شهرداری مشکین دشت راه اندازی می شود.

وی افزود: ورودی پرونده های فردیس در استان البرز بعد از شهرستان کرج بیشترین آمار را دارد و ساختمان دادگستری فردیس پاسخگوی ارباب رجوع نیست از اینرو با کمک شهرداری و شورای شهر مشکین دشت، ساختمان قدیمی شهرداری مشکین دشت در اختیار دادگستری قرار گرفت که به زودی نیمی از شعبات محاکم و دادسرای شهرستان فردیس به این بخش منتقل و مجتمع قضایی شماره دو فردیس شروع به کار خواهد کرد.

وی اظهار کرد: دادگستری شهرستان فردیس از جمله اداراتی است که زودتر از سایر ادارات با یک شعبه حقوقی، دو خانواده و چند شعبه کیفری در این شهرستان شکل گرفت که حال حاضر در محاکم 12 شعبه، در دادسرا، 12شعبه دادیاری و شش شعبه بازپرسی وجود دارد که به زودی چند شعبه دیگر به ان افزوده می شود.

وی افزود: بیشترین آمار جرائم فردیس را سرقت تعزیری به خود اختصاص داده است توهین، ضرب و جرح عمدی، تصادفات، تهدید اشخاص و کلاهبرداری در مرحله بعدی جرائم در شهرستان فردیس قرار دارند و طبق بررسی های انجام شده اختلاف و جدایی پدر و مادر، بیکاری و عدم پایبندی به اصول اعتقادی به عنوان علل اصلی انحرافات جوانان در فردیس به سمت اعمال مجرمانه بوده است.

وی عدم تحکیم بنیان خانواده، فقر معیشتی، اعتقادی و فرهنگی و فساد را از مهمترین عوامل ارتکاب جرم جوانان برشمرد و همچنین از خانواده ها خواست تا در حفظ بنیان خانواده و تربیت فرزندان کوشا باشند و با اختلافات جزئی، موجب از هم پاشیدگی حریم امن خانواده و تهدید آینده نسل جوان نشوند.

مشکین دشت فردیس حدود 70 هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار