در نماز جمعه مسجد مکی زاهدان صورت گرفت

تشکر مولوی عبدالحمید از رهبر معظم انقلاب به خاطر تاکید بر حفظ حرمت ازواج مطهرات/ درخواست برای تسهیل در اقامه نماز اهل سنت

تابناک سیستان و بلوچستان: مولوی عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان ضمن اشاره به اوضاع بحرانی شرایط جهان اسلام گفت: امروز ما در شرایطی زندگی می‌کنیم که اوضاع جهان به شدت ملتهب است. اسرائیل غاصب و قدرت‌های استکباری و اشغالگر تلاش می‌کنند برای رسیدن به منافع خودشان مذاهب اسلامی را با یکدیگر درگیر کنند و بلاد اسلامی را ناامن کنند.
کد خبر: ۲۴۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲ 11 June 2016

به گزارش ارسالی دفتر امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان به تابناک سیستان و بلوچستان مولوی عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان ضمن اشاره به اوضاع بحرانی شرایط جهان اسلام گفت: امروز ما در شرایطی زندگی می‌کنیم که اوضاع جهان به شدت ملتهب است. اسرائیل غاصب و قدرت‌های استکباری و اشغالگر تلاش می‌کنند برای رسیدن به منافع خودشان مذاهب اسلامی را با یکدیگر درگیر کنند و بلاد اسلامی را ناامن کنند.

وی افزود در چنین شرایطی مسلمانان باید بیدار باشند و از تفرقه، اختلاف و افراط ‌گرایی دوری کنند و تا جایی که می‌توانند جلوی تندروی و افراط گرایی را بگیرند و به افراد تندور میدان ندهند و دست‌شان را باز نگذارند.

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان خاطرنشان کرد: الحمدلله در کشور ما امنیت موجود است. ما زبان شکر پروردگار را نداریم که جمهوری اسلامی ایران به نسبت بسیاری از کشورها در امنیت و آرامش به‌سر می‌برد. دشمنان بیرونی جمهوری اسلامی به این امنیت حسادت می‌ورزند. ممکن است وضعیت اقتصادی بسیاری دیگر از کشورها از کشور ما بهتر باشد، اما در کشور ما امنیت موجود است.

مولوی عبدالحمید اسمعیل زهی بر لزوم حفظ امنیت کشور تاکید نمود و بیان داشت: متاسفانه عده‌ای افراد تندرو، تنگ‌نظر و متعصب در درون کشور هستند که قدر این امنیت را نمی‌دانند و آن را تحمل نمی‌کنند و برای خدشه‌دار کردن امنیت تحرکاتی انجام می‌دهند.

ایشان به نقش مؤثر اهل‌سنت در ایجاد امنیت اشاره و گفت الحمدلله جامعه اهل‌سنت ایران اعم از علما، نخبگان و سایر اقشار در بخش وحدت و امنیت تا جایی که توانسته‌اند تلاش کرده‌اند. ما خدا را شاکریم که جلوی افراد تندرو و افراطی در بین اهل‌سنت گرفته شده است؛ ما در بین اهل‌سنت داخل کشور تکفیری و افراط گراهایی که جرأت کنند صدای‌شان را بلند کنند نداریم، زیرا می‌دانند که مردم ما بیدار هستند.

خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه خاطرنشان کرد: جامعه اهل‌سنت ایران در بخش وحدت و امنیت چنان رفتار کرده است که ما امروز در مقابل مسئولین نظام و برادران شیعه سربلند هستیم. ما همواره تلاش می‌کنیم که علاوه بر داخل، در بیرون از کشور در جاهایی که اختلاف موجود است نیز در راستای ایجاد وحدت تاثیرگذار باشیم.

ایشان تأمین آزادی‌های قانونی اهل‌سنت ایران را خواستار شدند و اظهار داشتند: از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که مرشد همه ملت ایران هستند و همچنین از دولت و مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین نظام انتظار داریم که مواظب باشند عده‌ای افراد تندور آزادی‌های قانونی جامعه اهل‌سنت ایران را سلب نکنند. ما همان آزادی و حقی را که قانون به ما داده است می‌خواهیم.

مولوی عبدالحمید در ادامه با اشاره به برخی ممانعت‌ها در برگزاری نماز در بعضی نمازخانه‌های تهران در ماه مبارک رمضان، ضمن انتقاد از این موضوع، خاطرنشان ساختند: در کشوری که وحدت و اخوت موجود است، واقعا جای تعجب است که در بعضی جاها نماز را نمی‌توانند تحمل کنند. درحالی‌که نماز، نیایش با پروردگار است و برای هیچ‌کسی ضرر ندارد.

ایشان خاطرنشان کردند: در هیچ جای دنیا نسبت به نماز حساسیت وجود ندارد. اگر در یک کشور اسلامی یا غیراسلامی در مورد نماز شیعه یا سنی حساسیت نشان می‌دادند ما گریبان آنها را می‌گرفتیم که چرا نسبت به برگزاری نماز برادران شیعه ما حساسیت نشان می‌دهید و سخت‌گیری می‌کنید، اما متاسفانه در جمهوری اسلامی ایران که هم نظام و هم خاک و سرزمینش افتخار ماست، در بعضی جاها در ماه مبارک رمضان نسبت به برگزاری نماز حساسیت نشان می‌دهند و پلیس امنیتی را وارد صحنه کرده‌اند که جلوی بعضی نمازخانه را بگیرند.

مدیریت دارالعلوم زاهدان خاطرنشان نمودند: مگر ما با یکدیگر برادر نیستیم؟ مگر ما ایرانی نیستیم؟ همه ما ایرانی هستیم و تهران و زاهدان و سایر کلان‌شهرها هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و همه متعلق به ایران هستند. ما از مسئولین نظام انتظار داریم که آزادی داشته باشیم و بتوانیم بدون هیچ ترس و هراسی نمازمان را اقامه کنیم. این حق قانونی ماست که مجریان قانون باید آن را اجرا کنند.

وی تاکید کرد: ما از بزرگان نظام، از رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهور انتظار داریم که جلوی افراد تندرو و تنگ‌نظری که مانع برگزاری نماز ما می‌شوند را بگیرند. ما اطمینان می‌دهیم که هیچ جریانی به‏جز جریان وحدت و اخوت و برادری بین شیعه و سنی وجود ندارد. این اعتقاد بنده است که اگر دستی دراز شود ما راضی هستیم که آن دست به جای شیعه بر سر اهل‌سنت فرود بیاید و ما برای دفاع از برادران شیعه خود سینه سپر کنیم؛ این اعتقاد ماست نه سیاست ما.

امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان داشت: بخشی از مسائل و مشکلات هستند که ما صبر کردیم و نه ‌تنها آنها را مطرح نکرده‌ایم، بلکه اشاره‌ای هم به آنها نکرده‌ایم تا دشمنان سوءاستفاده نکنند، زیرا دشمنان مترصد فرصت هستند.

نماز چیزی است که ما هرگز نمی‌توانیم از آن چشم‌پوشی کنیم. اینکه جلوی نمازخانه‌ای گرفته شود و یا پلیس امنیت برای برگزاری نماز تهدید کند این برای ما غیرقابل قبول و تحمل است. رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی‌های‌شان تاکید کردند که در وقت نماز حتی در پارک‌ها هم نماز بخوانید. نماز چیزی نیست که جلوی آن گرفته شود. ما یک بار نزد وزیر محترم ارشاد رفتیم و به ایشان گفتیم که از شما می‌خواهند برای برگزاری نماز مجوز بدهید. وزیر خندید و گفت هیچ قانونی در کشور نیست که ما برای نماز مجوز دهیم، بلکه همه در هر جا که می‌خواهند نمازشان را بخوانند. لذا در این کشور و در هیچ جای دنیا هیچ‌کسی حق ندارد از مردم بخواهد که برای نماز مجوز بگیرند. ممانعت از برگزاری نماز اقدامی غیراسلامی و غیرقانونی و برخلاف وحدت است.

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان گفت: انتظار ما از مسئولین امر آن است که برادران اهل‌سنت خودشان را به‌ویژه در کلان‌شهرها بیشتر مورد توجه قرار دهند و به خواسته‌های آنان توجه کنند و سخنان‌شان را بشنوند. ما خاطرجمع هستیم که رهبر معظم انقلاب، رئیس محترم جمهور و مقامات قضایی و مجلس از حق آزادی ما دفاع می‌کنند و به مسائل و مشکلات ما رسیدگی می‌کنند.

مولوی عبدالحمید در پایان از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب تشکر نمود و افزود: جا دارد بنده از رهبر معظم انقلاب تشکر کنم به خاطر سخنانی که اخیرا فرمودند و در آن اهانت به تمام ازواج مطهرات پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم را اهانت به شخص پیامبر دانستند. این سخنان واقعا زیباست و حق مطلب را ادا کرده است. امیدواریم تمام خطبا و نویسندگان از رهبر معظم انقلاب پیروی کنند و حرمت ازواج مطهرات حفظ شود.

امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در بخش نخست سخنان‌شان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان سراسر رحمت است؛ تشنگی، گرسنگی، نمازهای شب و گوش‌ دادن به تلاوت کلام‌الله مجید در این ماه رحمت است. برای رسیدن به رحمت‌های الهی باید زحمت کشید. تمام زحمت‌هایی که در جهت اصلاح و تزکیه نفس متحمل می‌شویم رحمت هستند.

وی احکام شریعت را «مایه حیات بشر» دانست و افزود: تمام احکام الهی از قبیل نماز، روزه، زکات، تلاوت قرآن و... برای ما مایه حیات هستند. مرگ هر خانواده و جامعه در سرپیچی از دستورات شریعت است. انسان باید در مقابل دستورات الهی تسلیم باشد تا به وارستگی برسد. الله تعالی بنده‌ای را دوست دارد که در هر حالت فرمانبردار باشد و زندگی خود را مطابق شریعت بگذراند.

خطیب جمعه اهل‌سنت زاهدان ادامه داد: برای کسی که خود را اصلاح نکرده و گرفتار خواهشات نفسانی است حرام و حلال و حقو‌ق‌الله و حقوق‌الناس تفاوتی ندارد، بلکه چنین انسانی همواره دنبال اتباع از خواهشات نفسانی است. چنین شخصی بنده‌ی نفس و شیطان است.

مدیریت دارالعلوم زاهدان اظهار داشت: روزه‌ی ماه مبارک رمضان برای بیماری‌های جسمی و روحی شفاست. باید از فرصت ماه مبارک رمضان به بهترین صورت استفاده کنیم. نباید روزها را در خواب و غفلت سپری نماییم. از رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم سؤال شد: ثواب کدام حج و روزه بیشتر است؟ فرمودند: آن حج و روزه‌ای که در آن ذکر خدا بیشتر انجام گیرد. ذکر الله تعالی به اعمال قبولیت می‌بخشد.

وی در پایان به کسب روزی حلال، افطاری دادن و دوری از گناهان در ماه مبارک رمضان تاکید و توصیه نمود.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
خداوند این مرد شریف و مایه وحدت شیعه و سنی در استان را برای بلوچها و سیستانیها نگه دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
خداوند این بزرگوار را حفظ بفرماید
دکتر بلوچی
|
Netherlands
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
حضرت شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید از مفاخر بلوچ و مایه افتخار ما هستن. نامه های مقتدرانه ایشان به عربستان مایه فخر هر ایرانی است. کاش از ظرفیت های این مرد الهی استفاده بیشتری شود مثل آزاد کردن11 نفر مرزبانان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
درود خدا بر این مرد الهی
وقتی درباره بلوچها و مشکلات صحبت میکنه چشمهاش خیس میشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
حفظ حرمت بانوهای پبامبر واجب استه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
ای کاش مولوی هم نظرشون را در مورد دختران پیامبر می گفتند. مقام رهبری در مورد بانوان حضرت رسول گفتند ، ایشون هم بفرمایند
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
خطبه هر جمعه اهل سنت یه قسمت این هست «الحسن و الحسین سَیِّدا شَبابِ اهلِ الجَنَّة» و یه قسمتش هم «فاطمة سيّده نساء اهل جنت »
و هر جمعه در همه مساجد این هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
یازده نفر مرزدار نبود نابغه چهار نفر بودن ... یکی هم به جرم ...شهیدش کردن و مانع آزادیش شدن ...خواهشا پخش شود
مدیر پایگاه تابناک از نشر پیام های تفرقه انگیز و توهین آمیز معذور است
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار