"خمینی جوان" وارد می‌شود/ کلید خوردن فصل تازه در زندگی سید حسن

سیدحسن خمینی سال‌ها سعی کرده بود از خود چهره‌ای علمی و حوزوی بسازد اما اتفاقات سال‌های اخیر به ویژه سال گذشته باعث شده است تا او از این جایگاه عبور کند وتبدیل به بازیگر مهم در عرصه سیاسی ایران شود
کد خبر: ۲۳۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰ 28 May 2016
مصطفی داننده: در کنار تمام حواشی پیرامون انتخابات ریاست مجلس خبرگان و ریاست مجلس شورای اسلامی، سید حسن خمینی نقش ویژه‌ای در سپهر سیاست ایران در هفته‌ای گذشت بازی کرد.

او در دیدار با مدیران رسانه‌ها به صورت واضح به مواضع اخیر احمدی نژاد و احمدی نژادی‌ها در مورد خط امام و وظیفه آنها پاسخ قاطعی داد. استاد حوزه علمیه گفت:« چند وقت پیش بسیاری از جریانات سیاسی از بازخوانی خط امام گفته بودند، در این باره باید گفت کار شما ایرادی ندارد اما لطفا پیش از آن بگویید که امام چند کتاب فقهی، اصولی، اخلاقی دارد؟ زیرا کسی که نام یک کتاب امام را نداند نمی تواند مدعی اجتهاد در تفکر ایشان شود و شناخت امام جز با شناخت فقه و فلسفه و عرفان و اصول ایشان ممکن نیست.»

این سخنان به وضوح نشان داد که زعیم بیت امام چه نظری در مورد امام شناسی احمدی نژاد دارد. احمدی نژاد به واسطه حضور 8 ساله در ریاست جمهوری به این نتیجه رسیده است که می‌تواند نماد تفکر امام و حتی تفسیر گر و احیا کننده آن باشد و این در حالی است که بسیاری از یاران امام و کسانی که امام را درک و با او برای سرنگونی رژیم شاه مبارزه کردند بر این باور هستند که احمدی نژاد نه تنها احیاگر اندیشه امام نیست بلکه در دوران ریاست جمهوری‌اش ضربه‌های جبران ناپذیری به این راه و اندیشه زد. 


سخنان سید حسن خمینی نشان می‌دهد که جریان منتسب به احمدی نژاد تنها بر اساس شنیده‌هایشان از امام تبدیل به تفسیرگر اندیشه امام شده‌اند و این در حالی است که امام خمینی را باید اول بر اساس نوشته‌ها و اصولش شناخت و بعد به سراغ سخنرانی‌ها و تاریخ شفاهی او رفت. قطعا سسید حسن خمینی و دیگر بزرگان نظام بر اساس همین اصل بسیار شایسته تراز احمدی نژاد برای بازخوانی خط امام هستند.

بعد از این روشنگری سید حسن در مورد احمدی نژاد و خط امام، خمینی جوان در حرکتی که همه آن را نشانه اعتراض به ماجرای تایید صلاحیتش برای مجلس خبرگان می‌دانستند نه در جلسه افتتاحیه مجلس خبرگان شرکت کرد و نه به استقبال اعضای مجلس خبرگان به ویژه رئیس آن رفت. این حرکت سید حسن خمینی نشان می‌دهد خمینی جوان از اتفاقات پیش آمده دلخور است و این دلخوری با نرفتن به استقبال اعضای خبرگان نشان داد.

سیدحسن خمینی سال‌ها سعی کرده بود از خود چهره‌ای علمی و حوزوی بسازد اما اتفاقات سال‌های اخیر به ویژه سال گذشته باعث شده است تا او از این جایگاه عبور کند وتبدیل به بازیگر مهم در عرصه سیاسی ایران شود. او در کنار جایگاه استادی حوزه علمیه، امروز یک کنشگر سیاسی نیز هست. خمینی جوان در دهه 90 فصل تازه‌ای را در زندگی خود کلید زده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار