مدیر کل مدیریت بحران لرستان :

یک دهه خشک‌سالی در لرستان با یک سال بارندگی جبران نمی‌شود

مدیر کل مدیریت بحران لرستان گفت: یک دهه خشکسالی در لرستان با یک سال بارندگی جبران نمی شود
کد خبر: ۲۳۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰ 16 May 2016

به گزارش تابناک لرستان ،رضا آریایی در جسله ستاد مدیریت بحران لرستان در سخنانی با اشاره به خشکسالی های لرستان طی یک دهه گذشته اظهار داشت: با وجود بارندگی های خوبی که در استان داشته ایم نمی توان گفت که یک دهه خشکسالی در لرستان با یک سال بارندگی جبران نمی شود.

وی با اشاره به سیلاب آبان ماه امسال و میزان خسارت های ایجاد شده در این زمینه عنوان کرد: در قالب این سیلاب شاهد خسارت ۶۰ میلیارد تومانی در لرستان بودیم.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه برای جبران خسارتهای ایجاد در جریان این سیلاب حدود ۲۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت عنوان کرد: همچنین در سیلاب فروردین ماه امسال نیز بیش از ۴۴۳ میلیارد تومان خسارت به بخشهای مختلف استان وارد شد.

آریایی با تاکید بر اینکه خشکسالی های یک دهه گذشته در لرستان با یک سال بارندگی جبران نخواهد شد گفت: با وجود بارندگی های خوبی که داشتیم هیچ اتفاق خاصی در سفره های آب زیرزمینی لرستان رخ نداد.

وی در ادامه سخنان خود به بحث آتش سوزی جنگلها و کمبود ماشین آلات سنگین برای مقابله در این زمینه اشاره کرد و گفت: متاسفانه هم اکنون دستگاههای اجرایی استان از کمبود ماشین آلات سنگین در این زمینه رنج می برند.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه یک اتفاق در شهرستانی از استان رخ می دهد همه امکانات استان باید برای آن شهرستان بسیج شود تا بتوان مشکلات در این زمینه را حل کرد گفت: همچنین شهرداری لرستان در سنوات گذشته به دلیل مشکلات مالی نتوانسته اند برای آتش نشانی ها تجهیزات لازم را برای مقابله با آتش سوزی ها خریداری کنند.

آریایی با بیان اینکه همچنین متاسفانه طی چند سال گذشته اعتبارات ماده ۱۰ میدریت بحران لرستان حذف شده است گفت: این امر موجب شده که نتوانیم تجهیزات مورد نیاز را برای هنگام بحران خریداری کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار