صرفه جویی 81 میلیون مترمکعبی باانسدادچاه ها

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: سال گذشته با انسداد 659 حلقه چاه غیرمجاز در مصرف 81 میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شد.
کد خبر: ۲۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷ 15 April 2015

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: سال گذشته با انسداد 659 حلقه چاه غیرمجاز در مصرف 81 میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شد.

به گزارش ایسنا؛ "مرتضی عزالدین" اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون سه حلقه چاه مسدود شده است.

وی تعداد تراکتورهای توقیف شده در طول سالجاری را 5 دستگاه عنوان کرد و افزود: همچنین امسال از حفر 28 حلقه چاه غیرمجاز در استان جلوگیری شده است.

عزالدین با بیان اینکه تعداد کنتورهای نصب شده بر روی چاه ها را در سال گذشته تا کنون هزار و 34 دستگاه است، تصریح کرد: از این تعداد کنتور نصب شده 262 مورد متعلق به سال گذشته است به طوریکه 60 درصد هزینه نصب این کنتورها توسط دولت دولت و 40 درصد توسط مالک پرداخت می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان، 17 گروه گشت و بازرسی برای جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز و یک گروه حفاظت از رودخانه ها را داریم.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه امروز حجم مخزن سد اکباتان بیش از 11 میلیون مترمکعب است، اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته حجم مخزن سد 11 میلیون و 800 هزار مترمکعب بوده است.

وی با بیان اینکه 530 لیتردر ثانیه آب برای شرب شهر همدان از سد خارج می شود، خاطرنشان کرد: در سال آبی جاری  14 میلیون و 500 هزار مترمکعب آب وارد سد شده و 12 میلیون مترمکعب آب از سد برای شرب همدان خارج شده است.

وی تصریح کرد: میزان بارشها در سال آبی جاری 270 میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته 17 درصد و بلندمدت چهار درصد کاهش داشته است.

وی یادآور شد: اختلاف بارش های شرکت آب منطقه ای همدان با هواشناسی این است که ایستگاه های باران سنجی شرکت در ارتفاعات  و هواشناسی در دشت ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه از مردم به ویژه کشاورزان درخواست می کنیم آب کمتر مصرف کنند، اظهار کرد: حجم آب مصرفی در بخش کشاورزی دو میلیارد و 150 میلیون مترمکعب است که اگر 10 درصد صرفه جویی شود 220 میلیون مترمکعب می شود که به راحتی می تواند یک سال و نیم آب شرب استان را تامین کند.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار