با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال؛

خانه تاریخی ملاصدرا در قم مرمت می‌شود

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از مرمت و ساماندهی خانه تاریخی ملاصدرا در شهر کهک از توابع قم با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریالی خبر داد.
کد خبر: ۲۲۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳ 10 May 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عمار کاوسی با اشاره به اینکه مرمت خانه تاریخی ملاصدرا از اواخر سال گذشته شروع شده است و تا کنون ادامه دارد، گفت: بخش‌های مختلف این مجموعه تاریخی از جمله عصاری در حال مرمت و بازسازی است.

وی  با بیان اینکه در قم بیش از ۳۵۰ اثر تاریخی به ثبت رسیده است، افزود: در حال حاضر آثار ملاصدرا این حکیم فرزانه در حال جمع آوری است تا بتوانیم در بخشی از این مکان تاریخی بعد از مرمت برای بازدید عموم مردم قرار دهیم.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، با بیان اینکه خانه تاریخی ملاصدرا طی چهار دوره مرمت شده است، گفت: سبک سازی، کف فرش، عایق کاری بام، مرمت فضای عصاری و حلوایی، تملک ملک که بخشی از مجموعه تاریخی بوده است از جمله اقدامات احیای این مجموعه تاریخی است.

وی از مرمت و ساماندهی خانه تاریخی ملاصدرا با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریالی خبر داد و گفت: از محل اعتبارات سال ۹۳ نیز ۳۰۰ میلیون ریال برای مرمت خانه تاریخی ملاصدرا هزینه شد.

کاوسی به مرمت و ساماندهی خانه‌های تاریخی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته خانه‌های تاریخی از جمله خانه زند، شاکری و ملاصدرا مرمت اضطراری و بازسازی شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم خاطرنشان کرد: این اداره کل بسته‌‌های حمایتی برای مرمت خانه‌های تاریخی قرار داده است از این رو مالکان خانه‌های تاریخی می‌توانند با مراجعه به این اداره کل اقدام به احیای آن‌ها به صورت مشارکتی کنند در حالی که شاهد عدم توافق مالکان و حضور آنان برای جلوگیری از تخریب بنا‌ها هستیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار