حمایت از احداث موزه تاریخ علوم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از احداث موزه تاریخ علوم اردبیل حمایت کرده و آن را در راستای توسعه علوم و فنون جدید اعلام کرد.
کد خبر: ۲۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹ 13 April 2015

به گزارش روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، کریم حاجی‌زاده در اولین جلسه هیئت امنای موزه تاریخ علوم اردبیل از تأسیس موزه در دانشگاه حمایت کرده و خواستار ایجاد موزه‌ای دانشگاهی و بر پایه اصول علمی که الگویی برای موزه‌های دیگر باشد، شد و حمایت سازمان متبوع خود را از این حرکت مثبت دانشگاه اعلام کرد.

گودرز صادقی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی نحوه شکل‌گیری تأسیس موزه، اهمیت استان اردبیل از لحاظ فرهنگی، تاریخی و تجربه‌های علوم و فناوری در منطقه را عنوان کرده و با یادآور شدن موارد حائز اهمیت موزه از تلاش‌ها و پیگیری‌های رئیس موزه تشکر کرد.

در ادامه معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه با تشکر از حمایت‌های رئیس دانشگاه از این امر با اشاره به اینکه این‌گونه موزه‌ها در سطح کشور و منطقه اندک بوده و در برخی دانشگاه‌های بزرگ و در برخی ابعاد علمی تشکیل شده، از پیشتازی دانشگاه محقق اردبیلی در این امر خبر داد.

پروفسور نریمانی بازدید دانش‌آموزان، دانشجویان و ایجاد تحول عینی ذهن و اخذ الگو و رشد خلاقیت آنها را از اهداف علمی این موزه برشمرد.

وی تاکید بر جنبه پژوهشی موزه اعم از اسناد، مدارک و دستگاه‌های ارائه شده و سیر تحول آنها را از اهداف دیگر موزه عنوان کرد و از تلاش‌های انجام شده تاکنون به عنوان طی یک مسیر طولانی در مدت زمان کوتاه تشکر کرد.

ارائه گزارش عملکرد امور انجام شده در دانشگاه و تعاملات با سایر دستگاه‌های اجرایی استان، اعلام موارد اهدا شده و برنامه‌های در دست اقدام و آینده موزه توسط انوار رئیس موزه، ارائه نقطه نظرات سایر حاضران فنی اصل و رضالو از دانشگاه و عبداللهی و خانم گلمغانی‌زاده از سازمان میراث فرهنگی، تاکید بر اولویت‌بندی گالری‌ها، ایجاد زیربنا و زیرساخت‌های علمی، دقیق و اصولی موزه از ابتدای تجهیز و برخی مصوبات در مورد روند بهتر امور و افتتاح شایسته موزه از موارد مطرح شده در جلسه بود.

کلیه اعضای هیئت امنا با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده و برداشتن گامی نوین در دانشگاه، برای هرگونه همکاری و همفکری در تجهیز و راه‌اندازی شایسته علمی و اصولی موزه در موعد مقرر تاکید کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار