رونق كم سابقه سينما در يزد

روزنامه بشارت نو در شماره 1088روز پنجشنبه خود در صفحه 4 در گزارشي با عنوان 'رونق كم سابقه سينما در يزد' به بررسي وضعيت استان و استقبال اين روزهاي مردم پرداخته است.
کد خبر: ۲۱۳۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 16 April 2016

به گزارش تابناک یزد،حالِ سينما در يزد آنچه چشم ها مي بيند و ازدحام جمعيت و پرشدن سالن‌ها گواهي مي دهد، اين روزها خيلي خوب است.

همين چندماه پيش بود كه ديدن اكثر فيلم ها در سينما به گونه اي اكران خصوصي براي تعداد انگشت شمار از تماشاچي ها به حساب مي آمد ولي انگار موج كشوريِ سينما رفتن، به يزد هم رسيده و اين اتفاق ميمون و مباركي است.
فصل خوش سينما با اكران هاي نوروزي شروع شد و فروش چند ميلياردي اكثر فيلم ها آن هم در ژانرهاي مختلف، همچنان ادامه دارد بطوريكه زمان اكران اين فيلم ها در اكثر سينماها تمديد شده است و اين آشتي ملي مردم و سينما، سال خوبي را براي هنر هفتم نويد مي دهد كه اگر توسط مسئولين و سينماگران قدر دانسته نشود، شايد تكرارش ديگر ممكن نباشد.
*قرار گرفتن سينما در سبد زندگي مردم
احسان شوق الشعرا، مدير سينما تك استقبال يزدي ها از سينما را كم نظير دانست و گفت: از زمان شروع اكران هاي نوروزي تا امروز تقريبا بليط تمام سانس هاي سينما تك به فروش رسيده به طوريكه سانس هاي روزهاي تعطيل نيز پيش فروش شده است.
شوق الشعرا استقبال مردم از ژانرهاي مختلف سينمايي را نكته حائز اهميتي دانست و افزود: آنچه در سالهاي قبل شاهد بوديم، يزدي ها معمولا از فيلم هاي كمدي و ژانر طنز استقبال مي كردند و ميزان فروش فيلم هاي اجتماعي پايين بود. اما در ماههاي اخير شاهد وجود تنوع سليقه سينمايي در مخاطبان يزدي هستيم كه نكته اي ارزشمند است.
وي در خصوص دلايل آشتي مخاطبان با سينما در يزد اظهار داشت: يكي از عوامل مهمي كه در گسترش فرهنگ سينما رفتن موثر بوده، ارائه بليط به ارگان ها و موسسات مختلف در طول سالهاي گذشته است كه باعث شده تا خانواده ها از قشرهاي مختلف به سينما بيايند و به نوعي سينما را به عنوان يك تفريح سالم فرهنگي و خانوادگي در سبد زندگي خود وارد كنند.
مدير سينما تك در ادامه افزود: تبليغات مناسب فيلم ها در سطح شهر و خصوصا در شبكه هاي ماهواره اي نيز تاثير مناسبي در جذب مخاطب داشته به طوري كه جنبه هاي مختلف يك فيلم به مردم معرفي مي شود و مخاطب را متقاعد مي كند كه به سينما برود. البته استقبال مسافران نوروزي از سينما در يزد هم بسيار چشمگير بود.
وي يكي ديگر از عوامل استقبال خوب مردم در سراسر كشور از سينما را كيفيت بالاي فيلم هاي تكران شده دانست.
شوق الشعرا در خصوص اكران فيلم هاي "هنر و تجربه” در سينما تك كه قرار بود در سال 94 اتفاق بيافتد، اظهار داشت: يك سالن جديد با ظرفيت 100 نفر در مجموعه سينما تك احداث شده كه مختص اكران فيلم هاي بخش هنر و تجربه، سينماي مستند، فيلم هاي كودك و فيلم كوتاه است كه مراحل نهايي آماده سازي را طي مي كند و تا يكماه ديگر به بهره‌برداري مي رسد.
** سينماداران نيازمند حمايت مسئولين
مدير سينما تك در خصوص مشكلات اقتصادي كه گريبانگير سينماداران است، گفت: هرچند رونق سينماها با حضور مردم، درآمد سينماداران را افزايش مي دهد اما جوابگوي هزينه ها و تعهدات مالي آنها نيست و با وجود مشكلات اقتصادي خانواده ها، امكاني براي برطرف كردن مشكلات مالي سينماداران از طريق افزايش بهاي بليط سينما وجود ندارد.
وي در ادامه خاطر شان كرد: تعطيلي يك سينما تنها به كاركنان آن آسيب نمي زند، بلكه موجب خسارت ديدن آحاد مردم مي شود و امكان يك تفريح سالم فرهنگي را از ساكنين شهر مي گيرد. نياز است همان طور كه مسئولين براي برطرف كردن مشكل كارخانجات و واحدهاي توليدي، جلسات متعدد مي گذارند و تسهيلات متنوع به آنها ارائه مي كنند، سينماداران كه توليد كننده فضايي فرهنگي براي خانواده ها هستند نيز مورد حمايت قرار گيرند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار