جذب اعتبارات آبیاری وکود شمیایی دراسدآباد

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد از جذب اعتبارات یارانه‌ای در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: این اعتبارات در زمینه کود شیمیایی و آبیاری بارانی بوده است.
کد خبر: ۲۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ 11 April 2015
مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد از جذب اعتبارات یارانه‌ای در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: این اعتبارات در زمینه کود شیمیایی و آبیاری بارانی بوده است.

به گزارش فارس؛ ناصر فتاحی از جذب اعتبارات یارانه‌ای در بخش کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: این اعتبارات در زمینه آبیاری بارانی و کود شیمیایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات یارانه در بخش کود شیمیایی 4 میلیارد تومان بوده، افزود: در سطح استان این اعتبارات به مبلغ 30 میلیارد تومان است.

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد با بیان اینکه اعتبارات یارانه‌ای در بخش کود از نوع ازته و فسفاته بوده، افزود: از این میزان یک میلیارد و 800 میلیون تومان آن مربوط به کود ازته بوده که توزیع شده است.

وی افزود: اعتبارات یارانه‌ای کود فسفاته نیز مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده که بین کشاورزان توزیع شده است.

فتاحی با اشاره به اینکه کود ازته 6 هزار و 140 تن معادل 122 هزار کیسه در سال گذشته بوده، گفت: پیش‌بینی نیاز این نوع کود در سال‌ جاری 7 هزار تن  است.

وی ادامه داد: سال گذشته 2 هزار و 50 تن معادل 51 هزار کود فسفاته نیز بین کشاورزان توزیع شده که پیش‌بینی مورد نیاز برای امسال 3 هزار تن است.

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد در زمینه کود پتاسیمی گفت: سال گذشته 575 تن معادل 11 هزار و 500 کیسه از این کود بین کشاورزان توزیع شده که پیش‌بینی امسال 700 تن است.

وی با بیان اینکه یارانه هر کیسه کود ازته 10 هزار تومان و پتاسیم و فسفاته 30 تا 35 هزار تومان است، گفت: سهم هر کشاورز از کود ازته 35 هزار تومان و از کود فسفاته 50 هزار تومان است.

فتاحی در ادامه سخنان خود از پرداخت 21 میلیارد تومان اعتبارات در بخش آبیاری بارانی خبر داد و گفت: از این میزان 16 میلیارد تومان آن یارانه بوده است.

وی افزود: در سال 92 و 93 این میزان اعتبارات یارانه‌ای بین 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی توزیع شده است.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار