نشانگرهای تغذیه‌ای بر روی صنایع غذایی

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 80 درصد صنایع غذایی همدان از آرم جدید نشانگرهای تغذیه‌ای بر روی مواد غذایی استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۲۱۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 15 April 2016

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 80 درصد صنایع غذایی همدان از آرم جدید نشانگرهای تغذیه‌ای بر روی مواد غذایی استفاده می‌کنند.

به گزارش فارس،محمد کاظم‌زاده با بیان اینکه برای هفته سلامت برنامه‌های خاصی در نظر گرفته‌ایم، اظهار کرد: به منظور آشنایی دانش‌آموزان با ایمنی مواد غذایی و آشنایی با نشانگرهای رنگی تغذیه‌‌ای، برنامه آموزشی در سطح مدارس برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه موضوع نشانگرهای تغذیه‌ای امسال با قوت بیشتری پیگیری می‌شود، گفت:‌ چهار کمیته زیرمجموعه دبیرخانه به فعالیت در این زمینه می‌‌پردازد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان کمیته تولیدات رسانه‌ای، آموزش عمومی، برنامه‌ریزی و پژوهش و آموزش را از جمله کمیته‌ها دانست.

وی بیان کرد: از جمله استراتژی‌های وزارت بهداشت، کاهش مصرف نمک، چربی، شکر و قند از سوی صنایع تولیدی مواد غذایی است که این موضوع در استان نیز جدی پیگیری می‌شود.

کاظم‌زاده با بیان اینکه اکنون 80 درصد صنایع غذایی استان از آرم جدید نشانگرهای تغذیه‌ای بر روی مواد غذایی تولیدی استفاده می‌کنند، گفت: خوشبختانه از این منظر جزو استان‌های پیشرو هستیم.

وی با بیان اینکه صنایع غذایی همکاری خوبی با ما دارند و آنها به این باور رسیده‌اند که تغذیه سالم، مشکلات سلامت مردم را کم خواهد کرد، افزود: سعی کرده‌ایم نشانگرهای تغذیهای وارد عرصه عمومی اجتماع شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه همواره صنایع غذایی نیاز به حمایت مقامات دارند، خاطرنشان کرد: صنایع غذایی در کنار افزایش تولیدات وظیفه مهم رعایت استانداردهای سلامت محور را برعهده دارند.

وی بیان کرد: کاهش مصرف نمک، چربی، قند و شکر جلوی بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان‌، چاقی معضل امروز جهان و دیابت و... را می‌گیرد و باید از مصرف بیش از حد این مواد پرهیز کرد.

کاظم‌زاده گفت: مردم باید از مصرف مواد غذایی استقبال کنند که نمک، چربی، قند و شکر کمتری داشته باشد تا تغذیه سالم رقم خورده و سلامتی تضمین شود.

وی از تقویت کنترل و نظارت بر فروشگاه‌های لوازم آرایشی در استان طی امسال خبر داد و گفت: نباید در فروشگاه‌های استان هیچگونه مواد آرایشی غیر استاندارد و قاچاق نگهداری شود که در غیر این صورت با متخلفان برخورد خواهد شد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از فروشگاه‌های مواد آرایشی و بهداشتی طی ایام عید، گفت: همدان جزو استان‌هایی است که اکثر فروشگاه‌های آن این مسئله را رعایت می‌کنند و کمتر مواد قاچاق و غیر استاندارد به فروش می‌رود.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: در ایام نوروز با چندین فروشگاه متخلف برخورد و پرونده آنها به مراجع قضایی ارسال شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار