ساخت ۱۷ مدرسه توسط بنیاد برکت

مدير كل تجهيزات و نوسازي مدارس استان همدان گفت: بنياد بركت با كارنامه درخشان احداث مدرسه در سراسر كشور در استان همدان نيز تاكنون تعهد احداث 32 مدرسه را تقبل كرده كه 15 طرح ساخته و تحويل شده و 17 طرح در همدان در دست اجرا است.
کد خبر: ۲۱۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 15 April 2016
 مدير كل تجهيزات و نوسازي مدارس استان همدان گفت: بنياد بركت با كارنامه درخشان احداث مدرسه در سراسر كشور در استان همدان نيز تاكنون تعهد احداث 32 مدرسه را تقبل كرده كه 15 طرح ساخته و تحويل شده و 17 طرح در همدان در دست اجرا است.

به گزارش ایرنا،فرزاد تيموري افزود: مجموع اعتباري تعهدات احداث مدارس بنياد بركت در استان همدان 14 هزار ميليارد ريال است.

وي با بيان اينكه بنياد بركت تاكنون اقدام به ساخت 10 مسجد بركت در 10 روستاي محروم استان كرده است عنوان كرد: ساخت مساجد بركت تعهدي معادل 10 هزار ميليون ريال را در بر مي گيرد.

وي تصريح كرد: برقراري عدالت آموزشي در همه شهرستان ها و مناطق استان از مهمترين اهداف اين بنياد در ساخت اين مدارس است.

تيموري با اشاره به فعاليت خيرين مدرسه ساز استان همدان نيز عنوان كرد: استان همدان داراي 675 نفر خير مدرسه ساز حقيقي و حقوقي است كه تعداد 156 خير فقط مدرسه ساز هستند و مابقي با اهدا زمين ، مستغلات، پول نقد، تجهيزات و مصالح به مدرسه سازي كمك مي كنند.

وي تصريح كرد: جامعه فرهنگيان نيز با كسر از حقوق ماهيانه هر ماه با اهدا مبلغي از حقوق خود در امر مدرسه سازي مساركت مي كنند كه تعداد دو هزار و 700 نفر از فرهنگيان استان را شامل مي شود.

مدير كل تجهيزات و نوسازي مدارس استان همدان افزود: از سال 77 تا پايان سال 95 در مجموع 212 پروژه در قالب يك هزار و 295 كلاس درس و اتاق با زير بناي 158 هزار و دو متر مربع توسط خيرين مدرسه ساز استان همدان به صورت مردمي و مشاركتي ساخته شده و به دستگاه بهره بردار اداره كل آموزش و پرورش استان همدان تحويل شده است.

وي اذعان كرد: از سال 77 تاكنون 17 جشنواره خيران مدرسه ساز هم راستا با برگزاري جشنواره هاي خيرين مدرسه ساز درسراسر كشور در استان همدان نيز برگزار شده است.

وي بيان كرد: خيران مدرسه ساز تاكنون 873 هزار و 434 ميليون ريال در امر مدرسه سازي در استان صرف كرده اند كه اين رقم معادل 67 درصد كل تعهدات اين افراد است.

وي اضافه كرد: سال گذشته نيز خيرين مدرسه ساز استان همدان در هفدهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز مبلغ 229 هزار و 673 ميليون ريال تعهد كرده اند كه تاكنون 158 هزار و 474 ميليون ريال معادل 69 درصد از اين تعهدات محقق شده است.

استان همدان داراي دو هزار و 600 مدرسه و 261 هزار دانش آموز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار