دل نوشته یک معلم ارومیه ای برای معلم سیستانی

معلم نماد ایثار وفداکاری / معلم عزیزم بی خود نیست که ملت بزرگ ابران همیشه تو و همسنگرانت را در رتبه اول اعتماد اجتماعی قرار میدهند.
کد خبر: ۲۰۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ 06 April 2016

معین فر


تابناک آذربایجان غربی /علی معین فر * :
 فداکاران همیشه ودرهمه جا انسان های بزرگ وفداکاری هستندکه برای نجات دیگران جانشان را به خطر انداخته اند ونام ویاد انها جاودانه مانده است. افرادی که دارای وجدان اخلاقی بیشتری هستند فداکاری میکنند وافرادی که درارزیابی شناختی خود قوی تر ند ونسبت به رفتار هر لحظه خود اندیشه میکنند وخود را در راه کمک به دیگران قرار میدهند.

 در کشور بزرگ ایران نیز زنان و مردان وحتی کودکان فداکار فراوانند.زندگی این انسانها سر مشق وچراغ راه ماست. یکی از نمادهای عینی وعملی متبلور در واژه ایثار و فداکاری معلم عزیز ” حمید رضا گنگو زهی ” است که با ایثار جان خویش رویش فرزندان ایران زمین را در مدرسه ای از روستای دور افتاده شهرستان خاش تضمین کرد.

  حال چگونه ممکن است سر تعظیم در برابر روح پر صلابت این همرزم علمی خود فرود نیاورم و او را نماد ونشان ایثار وفداکاری یک ملت بزرگ ندانم.همرزم سنگر علم ودانش من کار سترگ تو مرا به حال هوای ایثار و فداکاری ان شاگرد مدرسه عشق حسین فهمیده برد که چگونه بان درک وشناخت کودکانه اما در عین حال بزرگ اش در دوران دفاع مقدس برای جلوگیری از حرکت دشمن با نارنجک خودش را زیر تانک انداخت تا ملتی به حیات خویش ادامه دهد.

 نمود ایثار عملی تو مرا به یادی مردی از دیا ر اذربایجان ریزعلی خواجوی  انداخت که در یک شب سرد زمستانی وقنی متوجه شد ریل قطار اسیب دیده پیراهنش را از تن در اورد وبه اتش کشید وراننده قطار را متوجه خطر کرد تا جان هموطنان خویش را نجات دهد.

  ای هم نام خالق افرینش  ایثار تو کار بزرگ معلم هم وطن گیلانی ام حسن امید زاده رادو باره در ذهنم زنده کردکه برای نجات دانش اموزان این مرز بوم خودش را به دل اتش انداخت تا با خاکستر خویش موجب رویش  جوانه های وطن شود.حمید رضای عزیز امروز از میان ما رفته ای اما با گذشت وفداکاریت درس بزرگی به ما دادی وجانت را که عزیز ترین وجود تو بود در طبق اخلاص گذاشتی وپروانه وار پر کشیدی تا فرزندانت زنده بمانند.اینک ای هم سنگر علم دانش من تو یک قهرمانی وملت بزرگ ایران هرگز فراموشت نمی کند.

  ای نماد ایثار وفداکاری ای همراه قلم این هم حرفه ات با مباهات از زبان مولا علی(ع)باید اعتراف کند کار تو بالاترین مراتب ایمان ” عالی ترین فضیلت اخلاقی”  بالاترین نیکوکاری”اوج بزرگواری انسان "خوی نیکان” زیور زاهدان "بهترین انتخاب” برترین عبادت و سخاوت”وبالاتر از همه نشانه صداقت ودوستی با یک ملت میباشد.

  معلم عزیزم تو با این کارت عامل پیشرفت ” بقاء و استحکام جامعه ی ایران را به ما اموختی ویاد دادی جامعه ای  که در ان روح ایثار گری باشد” روابط افرادش مسنحکم تر بوده وبه یکدیگر انس گرفته ونسبت به هم اعتماد دارند.

 تو یاد دادی ایثار یعنی بزرگی یعنی رشادت یعنی بتوان از خود گذشت تا دیگری بماندانکه وجودش از ما لازمتر است. همرزم علم ودانش من نو یاد دادی در شرایط سخت وبحرانی است که خوبی کردن مفهوم واقعی خود را می یابد وبه قولی روزگار سخت است که خمیره و ذات انسانها   را می نمایاند.

 چرا که در روزگار خوشی گذشت ونیکی کردن چندان زحمت وانرژی نمی برد . معلم عزیزم بی خود نیست که ملت بزرگ ابران همیشه تو و همسنگرانت را در رتبه اول اعتماد اجتماعی قرار میدهند.

* دانشجوی دکتری / مدرس دانشگاه / نویسنده کتاب جامعه شناس
منبع: جوان پرس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار