عیدی کارگران چقدر است؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: عیدی و پاداش پایان سال کارگران بر اساس دستمزد 712 هزار و 425 تومانی، حداقل یک‌میلیون و 424 هزار و 500 تومان خواهد بود.
کد خبر: ۱۹۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱ 09 March 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس: سهراب مختاری در تشریح حداقل و حداکثر عیدی و پاداش پایان سال کارگران اظهار داشت: عیدی و پاداش پایان سال کارگران معادل دو برابر حقوق ثابت ماهیانه آنان است.

وی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس این مصوبه، تمام کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون کار موظفند به نسبت یک سال کار هر کارگر 60 روز دستمزد ثابت را در قالب عیدی و پاداش پرداخت کنند.

این مسئول ادامه داد: البته این گونه نیست که کارفرما بتواند به هر میزان که مایل بود عیدی و پاداش پایان سال کارگران را محاسبه کند و آن را به میزان بالا پرداخت کند بلکه محاسبه آن تابع کف و سقف پرداخت است.

مختاری با تاکید بر این که سقف عیدی و پاداش پایان سال کارگران نباید از سه برابر حقوق ثابت تجاوز کند، بیان کرد: عیدی و پاداشی که کارگران دریافت می‌کنند بر اساس دستمزد 712 هزار و 425 تومانی، حداقل یک‌میلیون و 424 هزار و 500 تومان است.

وی تصریح کرد: در تعیین و نوسان عیدی و پاداش، تنها پایه سنوات محاسبه می‌شود و حق مسکن، حق اولاد، بن کارگری و اضافه کار در آن لحاظ نخواهد شد.

مختاری بیان کرد: همچنین حداکثر عیدی و پاداش پایان سال که کارگران دریافت می‌کنند براساس سقف حقوق یک‌میلیون و 68 هزار و 639 تومان محاسبه می‌شود و رقم عیدی و پاداش مشمولین این ردیف حقوقی و بالاتر از آن، نهایتا دو میلیون و 137 هزار و 275 تومان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس همچنین در خصوص عیدی و پاداش افرادی که پاره وقت کار می کنند و یا کمتر از یک سال سابقه کار در یک کارگاه را دارند گفت: عیدی و پاداش پایان کار این افراد به میزان مدت اشتغال به کارشان و بر اساس همان فرمول دو برابر حقوق محاسبه می‌شود.

مختاری ابراز داشت: هر فرد حتی برای یک ماه در یک واحد کارگاهی مشمول دریافت پاداش و عیدی است و پاداش وعیدی وی بر همین اساس محاسبه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: عیدی و پاداش کارگران شاغل در بخش دولتی و همچنین شاغلان رسمی، پیمانی، قرارداد معین و ساعتی بر اساس مصوبه اعلامی دولت محاسبه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس تصریح کرد: عیدی و پاداش پایان سال کارگران کارمزدی نیز دو برابر میانگین مجموع پرداختی به آن‌ها در 90 روز کارکرد آخرشان محاسبه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار