مسئول بسیج مهندسین کشاورزی ومنابع طبیعی ساری

حمایت از کشاورزی مازندران در حد شعار است

مدیر کانون بسیج مهندسین کشاورزی ساری گفت: کشاورزی به عنوان مهمترین موضوع مازندران نیاز به حمایت دارد اما حمایت ها گویی تنها در حد شعار باقی مانده است.
کد خبر: ۱۹۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵ 07 March 2016

به گزاش تابناک مازندران، بهرام لیالی با بیان اینکه کشاورزی می تواند در پویایی توسعه پایدار کشور نقش مهمی ایفا کند، بیان کرد: کشاورزی در روند توسعه پایدارنقش اساسی دارد و علاوه بر صرفه جویی ارزی، توسعه سایر بخش‌های دیگر اقتصادی را در پی خواهد داشت.

وی افزود: مازندران قطب کشاورزی است اما با مشکلات زیادی در این حوزه مواجه است، مازندران نیازمند نگاه ویژه مسئولان در حوزه کشاورزی است.

لیالی، کشاورزی را یک بخش زیربنایی دانست و اظهار کرد: شغل اکثر مردم مازندران کشاورزی استبه طوری که تامین مواد غذایی دیگر استان ها را نیز برعهده دارد و از این رو سرمایه گذاری در این حوزه مناسب است.

مدیر کانون بسیج مهندسین کشاورزی ساری با بیان اینکه مازندران در سال جاری با مشکلات کم آبی مواجه بود، گفت: استان با منابع سرشار آبی، نیاز به مدیریت کارشناسی در جهت ذخیره‌سازی آب‌های زیر زمینی دارد که این اتفاق جالبی نیست.

لیالی بیان کرد: حوادث مختلف مانند وقوع سیل، بارش شدید برف و طوفان موجب آسیب‌های جدی مالی بسیاری به کشاورزان استان شده است و باید در این خصوص اندیشه ای شود تا با مدیریت بحران بتوانیم امید را به دستان پینه بسته کشاورزان بازگردانیم.

وی ادامه داد: کشاورزی به عنوان مهمترین موضوع مازندران نیاز به حمایت دارد اما حمایت ها گویی تنها در حد شعار باقی مانده است.

لیالی در اشاره به برخی از مشکلات کشاورزان مازندرانی بیان کرد: افزایش و کاهش ناگهانی قیمت نهادهای کشاورزی و دامی، کشاورزان مازندران را برای کاشت محصولات خود و یا پرورش دام و طیور دچار سردرگمی کرده است.

وی افزود:در سال‌های گذشته یارانه‌های بخش کشاورزی به میزان لازم پرداخت نشده و این امر، تولیدکننده را با افزایش هزینه روبه‌رو کرده و انگیزه را برای تولید کاهش داده است.

مدیر کانون بسیج مهندسین کشاورزی ساری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بدون شک یکی از مهمترین شاخص‌های تحقق اقتصاد مقاومتی در تمامی ابعاد، توجه خاص به توسعه بخش کشاورزی است و اولین گام در این زمینه شناخت عوامل آسیب زا و بازدارنده توسعه بخش کشاورزی است تا با بر طرف کردن این عوامل شاهد رونق و توسعه بیش از پیش بخش کشاورزی در استان باشیم.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار