21 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان کرمانشاه احیا می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال ۲۱ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان در قالب طرح جنگل‌کاری، حفاظت و عملیات آبخیزداری احیا می‌شود.
کد خبر: ۱۹۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ 07 March 2016
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال ۲۱ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان در قالب طرح جنگل‌کاری، حفاظت و عملیات آبخیزداری احیا می‌شود.

خسرو شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: برای احیا عرصه‌های منابع طبیعی استان 160 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که از محل سفر مقام معظم رهبری اعتبارات تملک سرمایه‌ای و ملی  تأمین می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: سالانه 10هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان به عنوان برنامه حوزه آبخیزداری و با پتانسیل بخش منابع طبیعی احیا می‌شود.

وی سطح جنگل‌کاری استان کرمانشاه را شش هزار هکتار اعلام و افزود: با واگذاری اراضی و تأمین نهال مورد نیاز و در طول یک برنامه پنج ساله احیا 21 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی انجام می‌شود.

شهبازی به کشت گیاهان دارویی در استان کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: کشت هزار هکتاری گیاهان داروی در هر سال جهت حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری دنبال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه حفظ آب و تعادل بخشی به سفره‌های زیرزمینی را از دیگر اهداف مورد توجه سازمان اعلام و بیان کرد: در این زمینه برنامه‌های جامعی در دستور کار قرار داد.

وی استفاده از مشارکت مردم جهت جلوگیری از تخریب بیشتر جنگل را رویکرد سازمان جهاد کشاورزی بیان و اظهار کرد: هم اکنون 30 سمن فعال محیط زیستی با چهار هزار عضو نقش به‌سزایی در حفاظت از جنگل‌های استان کرمانشاه دارند.

شهبازی با بیان اینکه بخش‌های کشاورزی متأثر از عملکرد منابع طبیعی هستند افزود: جلوگیری از فرسایش خاک، حفظ و ذخیره‌ آب‌های زیر زمینی توسط گیاهان از جمله این تأثیرات محسوب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار