توصیه های آیت الله علوی گرگانی به طلاب جوان حوزه

آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه با تأکید بر نظم و ترتیب داشتن طلاب گفت: طلاب از پرداختن به کارهای بیهوده دوری کنند و به مطالعه فراوان بپردازند.
کد خبر: ۱۹۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 01 March 2016
به گزارش تابناک قم، وی روز سه شنبه در دیدار با جمعی از طلاب و اساتید مدرسه علمیه شهید صدوقی قم، در توصیه به طلاب تأکید کرد: علم شخصی که ادبیاتش ضعیف باشد بدون ارزش است و علمای گذشته نیز اهمیت زیادی به ادبیات می دادند؛ چرا که اساس هر علمی ادبیات آن است.

آیت الله علوی گرگانی به داشتن اخلاق تأکید کرد و افزود: طلاب در هنگام درس خواندن اخلاق را هم باید فرا بگیرند، چرا که درس بدون تقوا ارزش ندارد؛ طلاب حوزه علمیه باید در اخلاق اسوه و الگوی مردم باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: آن چه در سینه و فکر انسان هم بگذرد، ثبت می شود؛ پرونده ما در این دنیا زبان ندارد در حالی که در عالم آخرت همه زنده هستند و زمین، آسمان، خورشید، بهشت و جهنم هم صحبت می‏کنند.

 آیت الله علوی گرگانی ابراز کرد: در آخرت هر فکری که از ذهن انسان خطور کند عملی خواهد شد؛ در هر کار بد و خوبی فیلم انسان به وی نشان داده می‏شود؛ اگر کسی این مطالب را بداند دیگر خیلی کارها را انجام نمی دهد.

 وی اظهارکرد: باید سعی کنیم در ادامه زندگی عمل های ناپاک را پاک کنیم؛ از رسوایی خود جلوگیری کنیم و راه آن نیز پرداختن به اعمال نیک است؛ از نشستن پای سریال، تلویزیون و پرداختن به کارهای بیهوده دوری کنید.

 استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: عمری که رفته دیگر بر نمی گردد و ساعت های عمر خود را به جای تلف کردن به مطالعه کردن بپردازید؛ طلاب درس های خود را به درستی بخوانند و در امور خود نظم و ترتیب داشته باشند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار