اولین کتاب تاریخ ورزش قم رونمایی شد

اولین کتاب تاریخ ورزش قم در مراسمی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.
کد خبر: ۱۸۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ 22 February 2016
به گزارش تابناک قم، کتاب تاریخ ورزش قم با عنوان «تاریخ زورخانه و کشتی شهرستان قم» که برای نخستین بار توسط بنیاد قم پژوهی منتشر شده، عصر دوشنبه در مراسمی با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام علی بنایی رئیس بنیاد قم پژوهی، حجت‌الاسلام محمدهادی مفتح استاد حوزه و دانشگاه، مسئولان و جامعه ورزشی استان قم رونمایی شد.

مؤلف این اثر، مهدی عباسی از قم پژوهان معاصر است که غیر از این دو اثر تاریخی دیگر در مورد تاریخ شفاهی قم تدوین کرده است.

حجت‌الاسلام علی بنایی رئیس بنیاد قم پژوهی در این مراسم اظهار داشت: اگر استاد عباسی تاریخ زورخانه و کشتی قم را تألیف نمی‌کرد، بخشی از تاریخ شفاهی قم از بین می‌رفت.

وی اضافه کرد: این اثر به بررسی تاریخ کشتی، قهرمانان کشتی، ظرفیت‌های کشتی و... از دوران قاجار تاکنون پرداخته و بسیاری از عکس‌های این کتاب برای نخستین بار چاپ شده است.

حجت‌الاسلام بنایی تأکید کرد: کارهایی که در بنیاد قم پژوهی انجام می‌شود در کل کشور بی‌نظیر است. به عنوان مثال هیچ استانی تاکنون نتوانسته تاریخ کشتی خود را به صورت مصور تألیف و منتشر کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: کاری که بنیاد قم پژوهی انجام می‌دهد بسیار بجا و شایسته است.

در پایان این مراسم از اولین کتاب تاریخ ورزشی قم با حضور لاریجانی، بنایی، مفتح و تعدادی از مسئولان و پیشکسوتان ورزشی استان قم رونمایی شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار