بهره‌برداری از زائرسرای یزدی‌ها در مشهد مقدس

کد خبر: ۱۸۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ 19 February 2016
به گزارش تابناک یزد،سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد از ساخت زائرسرای یزدی‌ها در مشهد مقدس برای ارائه خدمات به شهروندان کم بضاعت علاقه‌مند به زیارت امام رضا(ع) خبر داد.
  «وحیدرضا خباززاده» اظهار کرد: این زائرسرای ارزان‌قیمت در 10‌طبقه ساخته خواهد شد که طبقه چهارم آن برای استفاده شهروندانی که از شهرداری و شورای شهر معرفی می‌شوند، در اختیار استان قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: برای ساخت این زائرسرا از سوی بنیاد زائر که یکی از بنیادهای موقوفه کشور است، 15 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است و این زائرسرا بعد از راه‌اندازی، وقف خواهد شد.
به گفته خباززاده، شهرداری مشهد 500 مترمربع زمین برای ساخت این زائرسرا اختصاص داده است و بعد از توافقات اولیه، عملیات خاکبرداری اغاز خواهد شد و امیدواریم که تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد. وی ادامه داد: بسیاری از شهرداری‌های کشور برای ساخت زائرسرا وارد عمل شده و موفقیت‌های مطلوبی کسب کرده‌اند از این رو شهرداری یزد هم از این فرصت استفاده خواهد کرد تا نیازهای شهروندان زائر حضرت امام رضا(ع) را با کمترین هزینه برآورده کند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به همراهی شورای شهر برای اجرای این نیت شهرداری، افزود: اعضای شورای اسلامی شهر یزد با پرداخت 5 میلیارد ریال اعتبار از محل هزینه‌های فرهنگی برای ساخت این زائرسرا موافقت کردند.
خباززاده ادامه داد: همچنین مقرر شد که از محل اعتبارات سال آینده نیز 10‌میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این زائرسرا، تخصیص داده شود.
به گفته وی، اعضای شورای شهر این مصوبه را مشروط بر این که شهرداری هیچ گونه وجهی را بابت حق شارژ ، هزینه نگهداری و تعمیرات و هزینه‌های جاری در طول مدت قرارداد پرداخت نکند، به تصویب رساندند. وی اظهار کرد: بنا بر این مصوبه، هزینه‌های مربوطه باید از سوی طرف قرارداد یعنی بنیاد زائر امام رضا(ع) استان پرداخت شود.
همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار