برگزاری نخستین نشست کتابخوان در خدابنده

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدابنده از برگزاری نخستین نشست کتابخوان در خدابنده خبر داد.
کد خبر: ۱۸۲۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 16 February 2016
سیدمهدی موسوی امروز در گفت‌وگو با فارس در زنجان اظهار کرد: نخستین نشست کتاب‌خوان شهرستان خدابنده با حضور مسئولان استان زنجان فعالان حوزه فرهنگی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این نشست 10 عنوان کتاب معرفی و قرائت شد، تصریح کرد: این کتاب‌ها شامل مولانا و ادب ارادت، راز، جغرافیای تاریخی شهرستان خدابنده، دیوان رنجبر، امام حسین (ع) شهید فرهنگ پیشرو انسانیت،خاطرات زندان «گزیده‌ای از ناگفته‌های زندانیان سیاسی رژیم پهلوی»، تاریخ ادبیات دینی کودک و نوجوان، عبدالله‌بن‌سبا، من زنده‌ام، تاریخ شفاهی گروه ابوذر بود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدابنده ادامه داد: در این نشست کتاب‌های اعلام شده توسط نویسندگان، کتابخوانان و کتابداران به اشتراک گذاشته شد و خوانندگان به معرفی کتاب‌های خود پرداختند.

موسوی با بیان اینکه هدف از برگزاری این نشست برپایی نهضتی به منظور رشد و ترویج و تبلیغ فرهنگ کتابخوانی در سراسر کشور بود، گفت: به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و تجربیات مطالعاتی افراد کتاب‌خوان، ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه از اهداف برگزاری این نشست بود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدابنده تصریح کرد: ارتقاء و توانمند‌سازی کتاب‌داران از طریق مطالعه و معرفی کتاب‌های مفید و کاربردی، آشنایی با شیوه‌های استاندارد معرفی کتاب از اهداف برگزاری این نشست بود.

وی با تاکید بر انجام اقدامات مربوط در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه افزود: باید نسبت به شناسایی خیرین کتابخانه‌ساز در این شهرستان تلاش کرده و از ظرفیت این قشر از جامعه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه استفاده کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار