فوت ۲۵درصد از ایرانیان براثر سکته قلبی

کد خبر: ۱۸۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 14 February 2016


مدیرکل دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه ۲۵ درصد از جمعیت کشور بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست می ‌دهند، گفت: مدیریت مصرف نمک، شکر و روغن باید مدنظر تمام اقشار مختلف مردمی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، شهرام رفیعی‌فر در همایش سفیران سلامت که امروز در محل تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، با اشاره به اینکه توانمندسازی مردم برای خود مراقبتی نکته مهم و حائز اهمیتی است که باید نسبت به آن توجه کرد، اظهار داشت: باید گزینه ارتقاء سلامت عادلانه توسط دولت‌ها در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به طور قطع وزارت بهداشت به تنهایی قادر نیست در راستای بهداشت و سلامت جامعه اقدامی انجام دهد چرا که تحقق این امر مستلزم همکاری اقشار مختلف جامعه است، افزود: افتخارهای دولت و کشورهای مدرن بر دو اصل مهم محیط زیست سالم و انسان سالم است.

مدیرکل دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت با تاکید براینکه به‌دنبال پوشش جامع و همگانی سلامت در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: سلامت جامعه حاصل انتخاب‌های روزمره مردم است که به طور قطع در این امر تنها وزارت بهداشت متولی امر نیست.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه مردم ایران دو برابر میانگین جهانی نمک مصرف می‌کنند از این رو باید تلاش شود نمک از سفره مردم حذف شود، تصریح کرد: 25‌درصد از جمعیت کشور بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست می‌دهند به همین منظور کاهش نمک بسیار ضروری است.

رفیعی‌فر با بیان اینکه مدیریت مصرف نمک، شکر و روغن باید مدنظر تمام اقشار مختلف مردمی قرار گیرد، افزود: سالانه 8 هزار میلیارد تومان اعتبار صرف درمان سرطان در کشور می‌شود در‌حالی‌که با توانمندسازی مردم 40 درصد این بیماری قابل پیشگیری است.

وی با بیان اینکه بیش از 10 هزار میلیارد تومان اعتبار سالانه توسط افراد سیگاری کشور که 10 درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند هزینه می‌شود، یادآور شد: وزارت بهداشت در سال 30 هزار میلیارد تومان اعتبار صرف هزینه‌های درمانی این افراد می‌کند.

مدیرکل دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت اظهار داشت: در راستای کاهش نمک مصرفی در پنیر، نان و کنسروجات همکاری خوبی با بخش صنعت صورت گرفته است؛ همچنین درصدد هستیم در هر خانواده حداقل یک سفیر سلامت وجود داشته باشد تا تغذیه و تحرکات فیزیکی را بررسی و مانع از مصرف دخانیات وغیره در خانواده خود شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار