افزایش 44درصدی کشفیات مواد مخدر

کد خبر: ۱۸۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۷ 14 February 2016
در 11 ماهه گذشته ؛ میزان کشفیات مواد مخدر در استان؛ 44 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است .
به گزارش خبر گزاری صدا وسیما استاندار در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت :در مسیر مبارزه با مواد مخدر و مقابله با باندهای قاچاق؛ باید مرزهای استان مجهز به امکانات مقابله ای بیشتری شوند.
هاشمی افزود : بر اساس بررسی و تحقیقات انجام شده ، حمل و نقل مواد مخدر از مسیردریایی سیستان و بلوچستان به استان های همجوار ، در حال افزایش است .
وی همچنین گفت: نباید صرفا گلوگاه های زمینی را هدف کنترل قرار داد؛ بلکه بایداز آلوده شدن مرزهای آبی و دریاها نیز به پدیده قاچاق جلوگیری بعمل اورد
استاندار گفت: بدلیل صیانت از آلوده نشدن شهرها و روستاهای استان و مقابله با نفوذ پدیده قاچاق به عمق شهرها، باید با استفاده از همه ظرفیت های موجود در کشور؛ راه نفوذ را بر قاچاقچیان بست و تجهیز و تقویت مرزها از جمله آن اقدامات است.
فرمانده انتظامی استان در این جلسه گفت: با وجود کاهش میزان کشت و برداشت مواد مخدر در افغانستان در سال جاری؛ میزان کشفیات در سطح کشور 15 درصد افزایش یافته است که 10 درصد آن به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.
سردار رحیمی بااشاره به کشف 78 تن انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون افزود: 167 نقطه و محله شهری و روستایی آلوده در استان نیز در این مدت پاکسازی شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار