نماینده ولی فقیه در استان:

شهردار اردبیل پرتلاش و قابل تقدیر است

کد خبر: ۱۷۸۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 09 February 2016

امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان از اقدامات و تلاش های صورت گرفته از سوی شهردار اردبیل در ایجاد فضای شایسته شهری قدردانی کرد.

آیت‌الله سید‌حسن عاملی در آئین تقدیم لایحه بودجه سال ۹۵ شهرداری به شورای شهر اردبیل در سخنانی اظهار کرد: از زحمات شهردار شایسته و پرتلاش اردبیل که با وجود اعتبارات مالی محدود در مدیریت مناسب و ایجاد فضای شایسته شهری تلاش نموده اند، تقدیر و تشکر می کنم.

وی در ادامه سخنان خود با گلایه از تبعیض و بی‌عدالتی در اختصاص اعتبارات نسبت به استان‌ها، گفت: متاسفانه استان اردبیل در این راستا مظلوم واقع شده است.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه مسوولان مربوطه باید نگاه ویژه‌ای به استان اردبیل داشته باشند، افزود: برای توسعه استان اردبیل تمام مسوولان استانی باید با وحدت و همدلی تلاش کنند تا بتوانیم استان اردبیل را به جایگاه واقعی خود در عرصه‌های مختلف برسانیم که این امر نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و راهبردی است.

امام جمعه اردبیل در ادامه افزود: احداث راه‌آهن اردبیل یکی از مطالبات اصلی مردم اردبیل بوده و در این راستا مسوولان ارشد استانی با جدیت این امر را پیگیری کنند.

آیت‌الله عاملی با اشاره به اینکه راه‌اندازی راه‌آهن اردبیل نقش بسزایی در تسهیل روند عبور و مرور مردم و رونق صادرات در منطقه دارد، بیان کرد: باید مسوولان مربوطه تمام تلاش خود را برای احداث این راه‌آهن در اردبیل انجام دهند تا شاهد اتمام این پروژه عظیم در اردبیل باشبم.

شهردار اردبیل پرتلاش و قابل تقدیر است

فضای سبز در اردبیل توسعه یابد

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: با وجود اینکه شهرداری اردبیل در سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه فضای سبز انجام داده است ولی نیاز است امسال مسوولان و استانداری اردبیل نیز برای توسعه فضای سبز در اردبیل اقدامات اساسی انجام دهند.

آیت‌الله عاملی افزود: در جلسه شورای فرهنگی توسعه فضای سبز در حدود ۸۰۰ هکتار مصوب شد که متاسفانه هنوز این امر محقق نشده است و نیاز است مسوولان مربوطه هرچه زودتر برای تحقق این امر تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و اقدام کنند.

وی با باین اینکه استان اردبیل سالانه میزبان ۹ میلیون گردشگر داخلی و خارجی است، افزود: باید با توسعه فضای سبز و درخت‌کاری که نقش بسیاری در زیبایی سیمای شهر دارد فضاهای سالمی را برای گردشگران و اهالی منطقه فراهم کنیم که باید در این راستا برنامه‌ریزی اساسی و عملی اتخاذ شود.

امام جمعه اردبیل راه‌اندازی یک باغ بزرگ در اردبیل را یکی از نیازهای اساسی در منطقه برشمرد و خاطرنشان کرد: شهرستان اردبیل بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که نیاز است برای ایجاد فضای سالم تربیتی و اجتماعی این باغ بزرگ در منطقه راه‌اندازی شود.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: باید برای زیباسازی فضای ورودی فرودگاه اردبیل نیز اقدامات اساسی در راستای ایجاد فضای سبز و درخت‌کاری انجام گیرد چرا که فرودگاه محل ورود مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است و باید برا یاین امر مسوولان منطقه اهتمام ویژه‌ای انجام دهند.

تقدیر از تلاش شهرداری اردبیل در اجرای برنامه های شاد اجتماعی

آیت‌الله عاملی بیان کرد: برنامه‌های شاد اجتماعی توسط شهرداری اردبیل در سال‌های گذشته بسیار خوب بوده که این امر قابل تحسین و قدردانی است و باید برنامه‌های شاد اجتماعی در اردبیل هدفدار بوده تا بتواند در تربیت نسل‌های فرهیخته و توسعه مسائل فرهنگی بسیار مهم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: شهرداری اردبیل با وجود اعتبارات مالی محدود در سال گذشته اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است که قابل تقدیر است و شهرداری اردبیل می تواند با ایجاد تسهیل، شرایط اداری را برای ارباب رجوع در شهرداری طوری فراهم کند تا دغدغه مراجعه کنندگان به شهرداری بیش از پیش برطرف شود.

وی با انتقاد از کند بودن عملیات اجرایی کمربندی سوم اردبیل گفت: باید مسوولان دستگا‌های مربوطه با اقدامات اساسی عملیات اجرایی این پروژه را شتاب دهند چرا که این یکی از پروژه‌های اساسی استان است که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه استان اردبیل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با بیان اینکه با بهره‌برداری از کمربندی سوم اردبیل می‌توان شاهد اجرای طرح "اردبیل جدید” در منطقه بود، تصریح کرد: این پروژه بسیار مهم می‌تواند در تسهیل روند عبور و مرور و ارتباطات حمل و نقلی بسیار موثر باشد و باید برای این امر اقدامات راهگشایی انجام شود.

لزوم ساماندهی محوطه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی

امام جمعه اردبیل بیان کرد: بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی یکی از اماکن تاریخی مهم استان اردبیل بوده و نیاز است برای احیا و ساماندهی این بقعه اقدامات خوبی انجام شود، چرا که این بقعه نماد فرهنگ، هنر و ارزش معماری استان اردبیل است.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: برای احیا و زیباسازی میدان بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی باید برنامه‌ریزی منسجم و اعتبارات خوبی اختصاص یابد تا بتوانیم این مرکز تاریخی شهر اردبیل را احیا کنیم که این امر نقش بسیار مهمی در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد.

وی افزود: مرکز شهر اردبیل باید به طور اساسی توسط مهندسان و متخصصان طراحی شود که این امر نیازمند مدیریت علمی شایسته‌ای بود که باید مسوولان مربوطه و فرهنگی استان در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به اقدامات خوب انجام گرفته در حوزه جلب مشارکت های بخش خصوصی از سوی شهرداری اردبیل، تصریح کرد: باید مشارکت مردمی برای بالا بردن خدمات شهرداری بیش از این افزایش یابد و نیاز است شهرداری اردبیل علاوه بر افزایش مشارکت مردمی در جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه، عمران و آبادانی شهر تمام تلاش خود را به کار گیرند.

خبرنگار: فرزاد تقی زاده


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بامسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
اوایل سال94 استاندارکرمان نزد امام جمعه کرمان گزارش کارخود را می داد اعلام کرد که 7000 میلیارد تومان برای کرمان سرمایه جذب کرده که بیشتر آنها مصوب شده است .
ولی امام جمعه کرمان خطاب به استاندارگفت این رقم برای رفع بیکاری جوانان کرمان کافی نیست وادامه داد که شخصاً با تهران مدیران ارشد صحبت خواهد کرد !
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار