انتشار اعلامیه‌های انقلابی استان یزد در قالب کتاب

محمدرضا کلانتری سرچشمه، پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی استان یزد از انتشار تازه‌ترین اثرش با عنوان «گزیده افتخار» به همت انتشارات سوره مهر در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۷۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴ 08 February 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا کلانتری سرچشمه، از محققین شناخته‌شده تاریخ انقلاب اسلامی در استان یزد،با اعلام این خبر گفت: کتاب «گزیده افتخار» گزیده‌ای از اعلامیه‌های انقلابی است که در سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی در یزد تکثیر و منتشر شد.

وی ادامه داد: کار گزینش اعلامیه‌ها این گونه بود که ما تلاش کردیم اعلامیه‌هایی را که تاثیرگذاری بیشتری داشته‌اند و در مقیاس وسیع تری پخش شده‌اند و به نوعی در روند پیروزی انقلاب اسلامی شاخص بودند جمع آوری و انتخاب کنیم. 

کلانتری سرچشمه با بیان اینکه کتاب «گزیده افتخار» حدود 400 صفحه است، افزود: این کتاب اثری تحلیلی یا پژوهشی به معنای متعارف کلمه نیست، بلکه مجموعه اسناد است. این کتاب شامل متن تایپ شده اعلامیه‌ها است و تصاویر اعلامیه‌ها هم در یک «سی‌دی» که به همراه کتاب عرضه می‌شود به مخاطب ارائه خواهد شد. 

این پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی گفت: تولید کتاب «گزیده افتخار» به پیشنهاد آقای علیرضا کمری انجام گرفت. با توجه به علاقه‌ای که من به تاریخ انقلاب اسلامی در استان یزد داشتم و پژوهش‌هایی در این زمینه انجام دادم، در ضمن 10 سال تحقیق و جمع‌آوری مطالب و اسناد این اعلامیه‌ها جمع‌آوری شد و اکنون در قالب یک کتاب مجزا منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی من از تولید این اثر شناساندن تاریخ انقلاب اسلامی در استان یزد است، افزود: این کتاب به همراه دو اثر دیگر در خصوص انقلاب اسلامی در استان یزد در دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان یزد تولید شد و حدود 6 سال است که کار نگارش آن‌ها به اتمام رسیده ولی متاسفانه هنوز کار چاپ و انتشارشان انجام نگرفته است.

کلانتری سرچشمه در پایان اظهار کرد: البته در ماه‌های اخیر تلاش‌هایی صورت گرفته که این آثار هر چه زودتر به انتشار برسند و قول‌هایی داده شده که هم‌زمان با 20 فروردین سال آینده که مصادف با روز هنر انقلاب اسلامی است در حوزه هنری از این اثر رونمایی شود.
شهید نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار