ترویج هنر اسلامی باعث امید و نشاط در جامعه

امام جمعه همدان گفت: هنر اسلامی هنری است که در آن بینش اسلامی، امید و نشاط مورد توجه قرار گرفته و از طریق آن ارزش های اسلامی به مردم انتقال داده می شود.
کد خبر: ۱۷۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹ 04 February 2016

امام جمعه همدان گفت: هنر اسلامی هنری است که در آن بینش اسلامی، امید و نشاط مورد توجه قرار گرفته و از طریق آن ارزش های اسلامی به مردم انتقال داده می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ آیت الله غیاث الدین طه محمدی در پیامی به هفتمین جشنواره سراسری آواها و نغمه های آسمانی که به میزبانی استان همدان برگزار می‌شود؛ اظهار کرده است: هنر یک الهام الهی و فطری است که در افراد مختلف به شکل های مختلف متجلی می شود ولی باید از این استعدادها و خلاقیت های مختلف استفاده کرد و آنها را به شکوفایی رساند.


در ادامه این پیام آمده است: قالب هنر مربوط به خود هنرمند می شود ولی محتوا باید به شکل اصولی هدایت شده و در جهت تبیین ارزش ها در جامعه عرضه شود چرا که اگر هنر در مسیر ابتذال، خشونت و جنگ به کار رود هنر مضر خواهد بود.


وی اظهار کرده است: هنری ماندگار است که خالق آن متعهد و دارای بینش اسلامی بوده و بر جان، فکر و نفس انسان در هر زمان و مکانی تاثیرگذار باشد.


امام جمعه همدان اضافه کرده است: هنری که بتواند لحظه های بیداری، آگاهی و به خود آمدن انسان های آلوده به تاریکی را نشان دهد و انسان را در فاصله ی خاک تا خدا و ماده تا معنی را رو به تعالی و تکامل ببرد، ماندگار خواهد بود.


آیت الله طه محمدی خاطرنشان کرده است: در طول تاریخ انتقال وقایع بسیاری از حوادث فقط از طریق هنر در اذهان ماندگار شده است، همان گونه که ارائه و انتقال آموزه ها و معارف عظیم عاشورای حسینی از قاب هنر، بسیار ارزشمند و درخور تحسین بوده و موجب ماندگاری در اذهان عمومی شده است.


همچنین در این پیام آمده است: برگزاری هفتمین جشنواره سراسری آواها و نغمه های آسمانی ویژه کانون های مساجد علاوه بر شناسایی هنرمندان متعهد دینی باعث ترویج ارزش ها در جامعه شده و همچنین عمل به ارزش های معنوی خود باعث آرامش و موفقیت افراد در زمینه های مختلف می شود.


گفتنی است، هفتمین جشنواره سراسری آواها و نغمه‌های آسمانی از ١٤ تا ١٦ بهمن ماه در همدان برگزار خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار