افتتاح بیش از 1000 طرح در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

کد خبر: ۱۷۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹ 03 February 2016
رضا نجفی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر با بیان اینکه به همت دولت تدبیر و امید توفیقات بسیار خوبی در بخش کشاورزی این استان شده است، اظهار کرد: در سطح روستاها و مناطق عشایرنشین 93 کانون برگزاری جشنواره به مناسبت ایام دهه فجر برگزار خواهد شد.

وی محوری‌ترین برنامه‌های دهه فجر در روستاها و منطق عشایرنشین را حضور مدیران شهرستان‌ها و بخش‌ها در گلزار شهدای روستا و دیدار با خانواده آنها دانست.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قران کریم در دو بخش خواهران و برادران و در سه بخش حفظ، قرائت و درک مفاهیم خاطرنشان کرد: این مسابقات از سطح بخش شروع و منتخبان به مسابقات شهرستانی و سپس کشوری راه پیدا خواهند کرد.

وی در خصوص افتتاح طرح‌ها در ایام دهه فجر افزود: پس از طرح‌هایی که در هفته دولت افتتاح شده است، جمع بندی کل استان و دستگاه‌های مرتبط در مجموع در این ایام 1237 پروژه افتتاح خواهد شد.

این مسئول اظهار کرد: برای افتتاح این طرح‌ها در مجموع 4757 میلیارد ریال هزینه شده است.

نجفی ادامه داد: برای 2451 روستا این طرح‌ها وخدمات ارائه وهمچنین 78 هزار و 46 خانوار روستایی وعشایری از مزایای این طرح ها برخور دار شده‌اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: مهم‌ترین طرح‌های بخش کشاورزی استان مربوط کارخانه تولید لوله GRP در سیستان است که این لوله‌ها در اندازه‌های 400 تا 1600میلی‌متری در منطقه آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه بیش از 80 میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است، تصریح کرد: در حال حاضر 120 نفر در این کارخانه مشغولند که 50 نفر از آنها جوانان منطقه هستند که دوره‌ی دوماه آموزشی لازم را در شیراز گذرانده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: رویکرد مابه سمت انتقال آب با لوله در همه استان و تعطیلی شبکه‌های رو باز آبی است که با توجه به حجم کار بالا این کارخانه جوابگوی لوله مورد نیاز استان است.

نجفی یکی دیگر از طرح‌های مهم قابل افتتاح در ایام دهه فجر را بهره‌برداری از شش واحد مرغ گوشتی دانست و افزود: به ازای هر واحد 800 میلیون تومان هزینه شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار