کاهش 53 درصدی قاچاق سوخت در البرز

کد خبر: ۱۷۴۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 02 February 2016


مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان البرز از کاهش 53 درصدی قاچاق سوخت طی سال جاری در این استان خبرداد.

به گزارش ایرنا ، ابراهیم توسلی روز سه شنبه افزود: حدود 346 هزار لیتر فرآورده های نفتی قاچاق شامل نفت سفید، نفتگاز و نفت کوره در 10 ماه گذشته در البرز کشف و ضبط شده است.

وی بیان کرد: در مقایسه با سال گذشته قاچاق سوخت در استان البرز 53 درصد کاهش نشان می دهد.

توسلی گفت: از مهمترین دلایل کاهش فرآورده های نفتی خارج از شبکه قانونی در ده ماه گذشته افزایش اقدامات نظارتی و کنترلی بازرسین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و انجام گشت های مشترک با حضور نمایندگان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی و اداره تعزیرات حکومتی استان، هوشمند شدن برخی از روش های مبارزه با قاچاق سوخت، عرضه نفتگاز بخش حمل و نقل از طریق اجرای طرح پیمایش، انسداد کارت های سوختی که مورد سوءاستفاده قرار گرفته اند بوده است.

توسلی یادآور شد: بیشترین آمار قاچاق فرآورده های نفتی به نفتگاز بخش حمل و نقل تعلق دارد که اختلاف زیاد بهای نفتگاز در داخل با خارج از مرزهای کشور انگیزه اصلی سوء استفاده کنندگان این سوخت بوده و کاهش اختلاف قیمت مؤثرترین راهکار برای مبارزه با این پدیده شوم است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان البرز ادامه داد: نقش و مسؤلیت شهروندان در مبارزه با قاچاق بسیار حیاتی است و با مشارکت آنان می توان عرصه را برای افراد فرصت طلب و سودجو که منافع ملی را تهدید می کنند ، نا امن کرد.

به گفته توسلی ، شماره تلفن واحد های رسیدگی به درخواست شهروندان در تمامی جایگاههای عرضه سوخت استان البرز اطلاع رسانی شده است و شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، عرضه خارج از شبکه و یا انحراف سوخت با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تماس حاصل نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار