هدف جنگ نرم نفوذ درعقیده است

استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به تلاش گسترده دشمنان برای تحقق پروژه نفوذ در ایران گفت: نفوذ عقیدتی و فرهنگی مهمترین راهبرد کنونی در جنگ نرم دشمنان است.
کد خبر: ۱۷۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 01 February 2016
استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به تلاش گسترده دشمنان برای تحقق پروژه نفوذ در ایران گفت: نفوذ عقیدتی و فرهنگی مهمترین راهبرد کنونی در جنگ نرم دشمنان است.

به گزارش ایرنا، محمد بیانی  در نشست بصیرتی بسیج دانشجویی دانشگاه های تویسرکان افزود: آمریکا به عنوان سردمدار نظام سلطه جهانی به بهانه های متعدد نظیر مساله فن آوری هسته ای حتی کوچکترین و جزئی ترین کالاها را در فهرست تحریم خود علیه ایران قرار داد اما هرگز فن آوری های مرتبط با اطلاعات و شبکه های اجتماعی در ایران را تحریم نکرد.

وی خاطر نشان کرد: دشمن از طریق شبکه های مختلف اجتماعی و سایت های متعدد اینترنتی به دنبال نفوذ فکری و عقیدتی، کمرنگ کردن اعتقادات و باورهای دینی، گسترش اباحه گری و بی تفاوت بودن در برابر ارزش ها و ترویج ابتذال و بی بند و باری در ایران است.

بیانی تصریح کرد: سه راهبرد محوری که نظام سلطه جهانی برای ایجاد و گسترش نفوذ در ایران دنبال می کند در قالب پروژه های تحریف، تغییر و استحاله اندیشه ها و باورهای دینی، سیاسی و تاریخی می گنجد.

وی ترویج شیعه انگلیسی و تخریب مکتب حقیقی تشیع با عنوان شیعه گری را از موذیانه ترین دسیسه های دشمن برای تخریب اصول شیعه ناب دانست و تاکید کرد: در یک زمان میرزای شیرازی به عنوان مرجع عالقدر شیعیان از اندوه آسیب رسانی استعمارگران به جایگاه مرجعیت گریه کرد اما امروز از همان جایگاه و با فریب کاری، علم تخریب تشیع حقیقی توسط دشمنان بر افراشته شده است.

بیانی ادامه داد: امروز پیدایش تفکرات خشونت طلب، متحجرانه و تکفیری مانند داعش و گروه های تروریستی به اصطلاح اسلامی، ریشه در انحرافات و تحریف های عقیدتی دارد که سران نظام سلطه جهانی مانند آمریکا، انگلیس و صهیونیست آنها را پدید آورده اند و اکنون نیز از آن حمایت می کنند.

وی متذکر شد: در دوران پسا برجام و پس از مذاکرات هسته ای، آمریکا و متحدان غربی و عربی آن بر روی تخریب و به چالش کشاندن قدرت نظامی ایران متمرکز شده اند و سخن از تحریم های دوباره ایران این بار به بهانه گسترش تجهیزات نظامی می گویند.

بیانی با اذعان بر اینکه ما در بحث فن آوری رسانه و برنامه سازی در این حوزه ضعیف عمل کرده ایم تاکید کرد: اکنون تقابل آگاهانه با پروژه نفوذ و هدایت افکار عمومی توسط دشمن، خود سازی و تقوای فکری، رفتاری و سیاسی و فرهنگ سازی های اصیل و ریشه دار اسلامی با بکار گیری شیوه های نوین تبلیغاتی و فرهنگی باید در دستور کار قرار بگیرد.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار