استاندار اردبیل:

شرکت های دانش بنیان فعال در بهینه سازی مصرف انرژی حمایت می شوند

استاندار اردبیل گفت: پروژه های انتقال و پمپاژ آب نیز باید اصلاح و از الگوهای بهینه شده استفاده کنیم چرا که پیش تر این پروژه ها در زمان ارزانی انرژی به صرفه بوده و به نوعی می توان مهندسی ارزش انرژی، آن را نام نهاد.
کد خبر: ۱۷۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳ 01 February 2016

استاندار اردبیل از حمایت های مادی و معنوی دولت از شرکت های فن آور و دانش بنیان فعال در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی فعال در این استان خبر داد.

به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش در جلسه کارگروه استانی ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی گفت: شرکت های دانش بنیان از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند شده و پایان نامه های کارشناسی ، ارشد و دکترای مرتبط بابهینه سازی مصرف انرژی حمایت می شوند که باید این مهم در جلسه ای با دانشگاهیان به خوبی تشریح شود.

وی افزود: ارزان بودن انرژی هایی مانند برق ، نفت و گاز موجب شده اسراف در مصرف داشته باشیم و مقام معظم رهبری نیز بارها بحث صرفه جویی و الگوی مصرف را مورد تاکید قرار دادند که باید از تاکید فرهنگی به اجرا تبدیل شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: بسیاری از ساختمان های دستگاه های اجرایی در این زمینه مشکل دارند و بزرگترین مصرف کننده دولت است و باید اقدام هایی در این زمینه نیز انجام شود.

او اضافه کرد: پیش تر نسبت به تاسیسات ساختمان ها چندان دقت نمی شد که نظام مهندسی باید به این امر توجه کند چرا که مصرف کننده متوجه این امر نمی شود و شرکت های فعال در این زمینه باید به موضوع ورود کنند چرا که بهینه سازی مصرف انرژی نکته های ظریفی دارد و از طرف دیگر زمینه اشتغال جدیدی می تواند ایجاد کند.

خدابخش گفت: بهینه سازی مصرف انرژی اقدام به جایی است که در نهایت به حفاظت از محیط زیست نیز می انجامد و گرچه در استان اردبیل مشکل آلودگی هوا نداریم اما نمی توان بین استان ها، مرزی قائل شد و در آینده ممکن است این منطقه نیز گرفتار این موضوع بشود همان طور که چند روزی در سال میزبان ریزگردها هستیم.

او افزود: استفاده از فناوری سی اچ پی در تاسیسات توسط شرکت گاز و برق می تواند دنبال شود به ویژه در بخش صنعت که کارخانه های سیمان، ذوب آهن، آرتاویل تایر، سبلان پارچه، کشت و صنعت مغان و پارس واحدهای تولیدی بزرگ استان هستند و بیشترین مصرف انرژی در این بخش را دارند.

استاندار اردبیل گفت: پروژه های انتقال و پمپاژ آب نیز باید اصلاح و از الگوهای بهینه شده استفاده کنیم چرا که پیش تر این پروژه ها در زمان ارزانی انرژی به صرفه بوده و به نوعی می توان مهندسی ارزش انرژی، آن را نام نهاد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار