تاسیس مرکز رشد هرمزگان درجزیره کیش

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان با بیان اینکه مرکز رشد هرمزگان در کیش تاسیس می شود ، از راه اندازی برنامه های آینده نگر تحقیقاتی " مطالعات کوهورت" در جزیره هرمز و بندرکنگ خبرداد.
کد خبر: ۱۷۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶ 30 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر محمد شکاری  در همایش روسای دانشگاههای منطقه کلان پنج کشورکه با حضور دکتر ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور در بندرعباس  برگزار شد افزود: بر اساس وظایفی که وزارت بهداشت به 10 قطب دانشگاهی که هر قطب شامل چند دانشگاه از سراسر کشور می باشد ، محول کرده است ؛ دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان جزو قطب کلان پنج کشور می باشد.
 
وی  در این نشست با اشاره به بخشی از فعالیتهای پژوهشی دانشگاه افزود: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان فعالیتهای بسیار مهمی در حوزه  تحقیقات و پژوهش انجام داده است ، که با تلاش اساتید و محققین با رشد 5 و نیم درصدی موجب ارتقاء سطح علمی این دانشگاه شده است .
 
وی تصریح کرد: در بحث شرکت های دانش بنیان ، مقالات ایندکس شده ، پروژه های تحقیقاتی که منجر به پتنت شده است ، رشد 20 درصدی اختراعات و 7 طرح که منجر به اختراع شده است ، رشد 106 درصدی انتشار کتب ، افزایش 800 درصدی فن بازار های حضور یافته به موفقیت های خوبی دست یافته ایم .
 
قائم مقام وزیر بهداشت در استان از افزایش تعداد مراکز تحقیقاتی از سه مرکز در سال 88 به 18 مرکز در سال جاری خبر داد و ابراز کرد : مرکز رشد وابسته به معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با 21 شرکت دانش بنیان فعالیت علمی و تحقیقاتی خود را ارائه می کند .
 
دکتر شکاری اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با راه اندازی مرکز ثبت سرطان جمعیتی ، آزمایشگاه تحقیقاتی دانشکده پزشکی ، سامانه پژوهان ، نخستین پژوهشکده سلامت با مجوز شورای گسترش دانشگاه ، انتشار مجلات علمی پژوهشی و کسب رتبه دوم در جشنواره کمیته تحقیقاتی رازی توانسته است بخشی از اقدامات خود را در راستای برنامه های علمی تحقیقاتی انجام دهد .
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز کرد: نشست روسای دانشگاههای قطب کلان 5 کشور در پایان با مصوباتی از جمله تاسیس مرکز تحقیقات بیماریهای بازپدید و نوپدید و مالاریا در استان هرمزگان ، تاسیس و راه اندازی مرکز رشد هرمزگان در جزیره کیش ، راههای همکاری بین دانشگاههای علوم پزشکی بوشهر و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص استفاده از ذخائر زیست دریایی که استفاده خوبی از بحث بیولوژی دریا داشته باشند ، ایجاد شبکه آزمایشگاههای تحقیقاتی مرکزی کلان قطب 5 ، راه اندازی برنامه های آینده نگر تحقیقاتی " مطالعات کوهورت" شهر بندرکنگ با توجه به اشتراکات اقلیمی و نژادی در قطب 5 بود ، نیز همراه بود .
 
وی در ادامه عنوان کرد: پروژه کوهورت بندرکنک با تکیه بر مطالعات تحقیقاتی و سلامت نگر بر روی بیماریهای فشار خون ، قلب و عروق و دیابت در شهر کنک است ؛ همچنین پروژه جزیره سالم هرمز یکی دیگر از مطالعات کوهورت استان هرمزگان مصوب شده است  و یکی دیگر از مصوبات مهم این نشست ایجاد سامانه ثبت بیماریهای غیر واگیر مثل فشار خون ، سرطان و دیابت است تا بتوانیم در آینده مطالعاتی در خصوص این بیماریها انجام دهیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار