توافقنامه امضا شد؛

صادرات 25 هزارتن روغن و شکر به عراق

در جریان سفر هیات مذاکره کننده عراقی به ریاست ولید الموسوی، قائم مقام وزیر بازرگانی عراق به تهران و طی برگزاری نشست های مشترک در شرکت بازرگانی دولتی ایران، توافقنامه صادرات 25 هزار و 500 تن کالای اساسی مازاد بر نیاز داخل ایران به این کشور امضا و نهایی شد.
کد خبر: ۱۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 29 March 2015

به گزارش تابناک یزد، علی قنبری مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تشریح کرد: کالاهای صادراتی شامل 8000 تن روغن تصفیه شده ی آفتابگردان و 17 هزار و 500 تن شکر سفید تصفیه شده است که مقرر شد تا روغن صادراتی در مرز مهران و شکر سفید در مرز شلمچه به این کشور تحویل شود.

وی دیگر کالاهای اساسی مورد درخواست هیات عراقی در جریان مذکرات اخیر را علاوه بر شکر وروغن، گندم، آرد و برنج اعلام و عنوان کرد: توافق اولیه برای صادرات مجدد 60 هزارتن از هریک از اقلام 5 گانه (روغن، شکر، گندم، آرد، برنج) صورت گرفته که صدور این کالاها در سال آتی(94 ) نهایی می شود.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)،مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به ابراز تمایل مقامات عراقی برای خرید و واردات کالاهای اساسی از ایران تصریح کرد: صادرات مجدد انواع کالاهای اساسی به کشورهای همسایه از جمله ترکیه و عراق با هدف ایجاد ارزش افزوده (سوددهی) ناشی از فرآوری کالا، ایجاد اشتغال در کشور با بهره گیری از ظرفیت های خالی کارخانجات تولیدی و حضور در بازارهای جهانی انجام می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار