رضایت‌مندی مردم از برف‌روبی سریع

به همت و تلاش شهرداری اردبیل برف‌روبی سریع با هدف ایجاد رضایت‌مندی مردم در حال انجام است تا حجم وسیعی از خیابان‌ها، جاده‌ها و مسیرهای ارتباطی مردم بازگشایی شود.
کد خبر: ۱۷۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 28 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، به دنبال متوقف شدن بارندگی‌ها در شهر اردبیل کارگران سخت‌کوش شهرداری، شبانه‌روزی کمر همت بستند تا خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر را از برف و تبعات بارندگی‌های مداوم چند روز اخیر که امکان بروز یخ‌بندان و سختی تردد را برای هموطنان به وجود می‌آورد فراهم آورده و با تلاش شبانه‌روزی و با استفاده از ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین در برف‌روبی و بازگشایی مسیرها تلاش کنند.

شهردار اردبیل در مورد عملیات برف‌روبی آغاز شده در سطح شهر اردبیل و درمناطق چهارگانه تصریح کرد: با به‌کارگیری بیش از 100 دستگاه گریدر، لودر، کامیون و کمپرسی که اغلب نیز ماشین‌آلات بخش خصوصی هستند تلاش عوامل شهرداری در مناطق چهارگانه بر این است تا با سرعت بیشتر و تلاش خستگی‌ناپذیر به ویژه شبانه برف‌روبی‌ها و بازگشایی‌ها را انجام دهند تا مشکلی در تردد روزانه مردم به وجود نیاید.

حمید لطف‌اللهیان با بیان اینکه برای هر یک از مناطق شهرداری یک دستگاه نمک‌پاش خریداری شده تا به سرعت در کنار عملیات برف‌روبی نمک‌پاشی نیز به میزان معین انجام شده و راحتی در تردد مردم به وجود آید بیان کرد: در کنار استفاده از تجهیزات و امکانات ملکی شهرداری ما از ظرفیت امکانات و تجهیزات بخش خصوصی نیز استفاده می‌کنیم و تلاش‌مان بر این است تا در هر چهار منطقه شهرداری با یک برنامه‌ریزی مشخص و با اولویت خیابان‌های اصلی، معابر پرتردد و کوچه‌های پرجمعیت پاک‌سازی انجام شده و برف‌روبی‌ها به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: در سه روز گذشته با بارش برف در همان اوایل صبح سعی کردیم تا پل‌های روگذر اردبیل را برای تردد روزانه مردم مهیا کنیم که کمترین حوادث و تصادفات خسارتی را به دلیل اقدام به موقع عوامل شهرداری در این مسیرها و معبرهای گذر شهری شاهد بودیم.

شهردار اردبیل به تعبیه مخازن تامین نمک در سطح پل‌ها و برخی از معابر اشاره کرد و گفت: طی روزهای آینده سعی خواهیم کرد تا عملیات برف‌روبی در اکثر مسیرها به سرانجام رسیده و از هموطنان نیز انتظار می‌رود در مسیرهایی که ماشین‌آلات کشاورزی اقدام به پاک‌سازی خیابان‌ها؛ کوچه‌ها و معابر می‌کنند از توقف خودروهای شخصی پرهیز کنند و اجازه بدهند تا ماموران پرتلاش شهرداری به سرعت عملیات برف‌روبی را انجام دهند.

لطف‌اللهیان فعال بودن چهار اکیپ گسترده در چهار منطقه شهرداری را با بیش از 100 نفر از کارگران و عوامل خدماتی شهرداری یادآور شد و افزود: مجموعه شهرداری کمر همت بسته تا هرچه سریع‌تر و در تعطیلات یوم آدینه استفاده کرده و بخش عظیمی از برف‌روبی، نمک‌پاشی و زیباسازی سیمای شهری را انجام دهد.

اما رئیس پلیس راهور استان اردبیل نیز با قدردانی از تلاش و همت مجموعه شهرداری در بازگشایی سریع خیابان‌ها و معابر اصلی طی دو روز گذشته گفت: این تلاش شبانه‌روزی مجموعه شهرداری زمینه‌ای را فراهم کرد تا به نسبت سال‌های گذشته کمترین تصادفات خسارتی را در روزهای سرد برفی یخ‌بندان در معابر شهر اردبیل شاهد باشیم.

رحیم آقامحمدی اظهار کرد: بنده از همان ساعات اولیه رفت و آمدهای شهری شاهد بودم که مجموعه شهرداری با چه تلاش و سخت‌کوشی سعی می‌کنند تا معابر و خیابان‌ها را بازگشایی کرده و نسبت به برف‌روبی و نمک‌پاشی آنها اقدام کنند که این حرکت مایه دل‌گرمی بود تا در روزهای سرد و برفی شاهد کاهش حوادث و اتفاقات ناگوار باشیم.

اما به رغم تلاش شهرداری در برف‌روبی سریع خیابان‌ها، معابر و کوچه‌ها همچنان برخی از شهروندان با ریختن برف پشت‌بام خود به کوچه‌ها زمینه نارضایتی دیگر همشهریان خود را فراهم می‌آورند که در این زمینه انتظار می‌رود همکاری‌های لازم برای برف‌روبی سریع و کاهش خطرات و آسیب‌های احتمالی در گذرگاه‌های شهری به ویژه برای افراد سال‌خورده و کودکان که قصد عبور از این کوچه‌ها را دارند فراهم آمده تا با خیال راحت‌تر این ترددها به انجام برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار