تشریح وضعیت و اهداف هسته‌ایی ایران

معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی با اشاره به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه انرژی هسته‌ای گفت: برنامه هسته‌ای ایران نه تنها رسیدن به 190 هزار سو بلکه رسیدن به یک میلیون سو با دستگاه‌های نسل هشتم است.
کد خبر: ۱۶۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰ 22 January 2016
معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی با اشاره به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه انرژی هسته‌ای گفت: برنامه هسته‌ای ایران نه تنها رسیدن به 190 هزار سو بلکه رسیدن به یک میلیون سو با دستگاه‌های نسل هشتم است.

به گزارش فارس از جنوب استان تهران، اصغر زارعان لحظاتی پیش در مراسم نخستین سالگرد فراق محب اهل بیت(ع) زنده یاد حسین قشقایی و یادبود شهید خودکفایی و فناوری هسته‌ای شهید رضا قشقایی که با حضور پرشور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و مردم شهیدپرور و آحاد مختلف جامعه در مسجد شیخ صدوق (ره) شهرری برگزار شد، اظهار داشت:‌ 12 سال مذاکره، تلاش، استقامت و پایداری ملت ایران منجر به این شد که امروز کشورهای ابرقدرت در مقابل جمهوری اسلامی ایران بنشینند و چرخش سانتریفیوژهای ایران اسلامی را مشاهده کنند.

وی گفت: با تلاش بی‌وقفه و مدیریت جهادی و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب که همواره روند مذاکرات را رصد می‌کردند که این مذاکرات از مسیر اصلی خارج نشود، موفقیت‌ برای کشور حاصل شد.

معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی با بیان این‌که امروز شرایط جمهوری اسلامی در جهان خاص است، افزود: امروز شاهد اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف هستیم و با توجه به اقدامات کشور در زمینه‌های مختلف امروز همچون گذشته سانتریفیوژ می‌چرخد و نطنز و فردو فعال هستند.

* فردو ضامن نطنز است

زارعان با تأکید بر این‌که فردو ضامن و پشتیبان سایت نطنز است، عنوان کرد: با توجه به تهدیدهای کشورهای متخاصم در ارتباط با تأسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، فردو ضامن و پشتیبان سایت نطنز است و سه تا پنج زنجیره در این محل فعالیت داشت.

وی بیان داشت: در حالی که طرف مقابل جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال این بود که فردو و آب سنگین وجود نداشته باشد، امروز با تلاش‌های صورت گرفته هم فردو هست و هم آب سنگین وجود دارد.

معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی گفت: با مدرن‌سازی که در رآکتور اراک صورت می‌گیرد، خروجی این سایت بهتر است.

* تعداد سانتریفیوژ موجود در سایت نطنز

زارعان بیان داشت: پیش از این 9 هزار دستگاه سانتریفیوژ نسل اول در سایت نطنز وجود داشت و در حال حاضر و پس از برجام هنوز 5 هزار و 60 سانتریفیوژ نسل اول در این سایت فعال هستند.

وی با تأکید بر حرکت در زمینه تولید سوخت قابل قبول و استاندارد بین‌المللی گفت: دستگاه‌های نسل هشتم 20 برابر ماشین‌های فعلی ظرفیت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار