راه‌اندازی سامانه انرژی خورشیدی سه فاز

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: سامانهانرژی خورشیدی سه فاز (فتوولتائیک) در چهار شهرستان این استان نصب و راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۱۶۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 18 January 2016

علیرضا علیزاده در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: سامانه‌های فتوولتائيك از نوع متصل به شبکه بوده و ۵۰ کیلووات آن شامل یک سامانه ۲۵ کیلوواتی، یک سامانه ۱۰ کیلوواتی و سه سامانه پنج کیلوواتی است.

وی افزود: این سامانه به‌صورت سه فاز در مدیریت‌های برق شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، گرمی و مشگین شهر نصب شده است.

به گفته مدیرعامل توزیع نیروی برق استان پنج سامانه یک کیلوواتی نیز به‌صورت سیستم یک‌فاز برای مشترکین با تعرفه خانگی و تجاری در شهرستان‌های اردبیل و مشگین شهر نصب و راه‌اندازی شده است.

علیزاده متذکر شد: اساس كار اين سامانه‌ها بدين شكل است كه قسمتی از برق مصرفی مشترك توسط سيستم انرژی خورشيدی تأمین و در صورت نياز مابقی مصرف از شبكه سراسری برق یا کنتور مشترک دریافت می‌شود.

وی با تأکید به حمایت شرکت توزیع برق از نصب و راه‌اندازی سامانه‌های انرژی خورشیدی به‌منظور تأمین برق مصرفی ادامه داد: استفاده از سامانه هزینه‌های مصرف‌کننده را تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان به ارائه تسهیلات برای متقاضیان خبر داد و افزود: نیمی از هزینه‌های نصب به‌صورت تسهیلات بلاعوض دولتی به متقاضی پرداخت می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار