سی و دومین جلسه مجمع خیران ورزش یار با حضور رییس دانشگاه اصفهان برگزار شد؛

در مجمع خيران ورزش ساز اصفهان چه گذشت؟

تابناك: سلامتیان: در كارهای خير زيادی شركت داشتم ولی لذت ورزشگاه سازی با همه متفاوت بود/ طالبی: به کمک خیران برای ساخت مجموعه ورزشی دانشگاه نیازمندیم
کد خبر: ۱۶۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 17 January 2016
به گزارش تابناك اصفهان به نقل از روابط عمومی انجمن خیران ورزش یار استان اصفهان سی و دومین جلسه این انجمن عصر دیروز با حضور رییس دانشگاه اصفهان در منزل حاج محمد سلامتیان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور محمد سلامتیان، اصغر تجدد، علی لوافان، محمد حاج رسولیها، محمد سلطان حسینی، مسعود انصاری مهر، محمدرضا ساکت، حسن طغیانی، محمد مجیری، علی محمد سلامتیان، غلامحسین رحمانی، سید مرتضی میرلوحی، محمد صافی، سید حسین محمودیه، رسول کربکندی و حسن اکلیلی برگزار شد، تکمیل پروژه ورزشی ولایت دانشگاه اصفهان که از سال 84 تا کنون رها شده است با حضور مدیران دانشگاه اصفهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در ابتدای این جلسه حاج محمد سلامتیان به سرانه پایین ورزشی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حق سرانه ورزشی مردم اصفهان ظلم شده است و اگر بتوانیم با ساخت مجموعه های این ورزشی، سرانه ورزشی اصفهان را بالا ببریم کمک زیادی به رشد جسمی و روحی فرزندان این مرز و بوم کرده ایم.
رییس انجمن خیران ورزش یار اصفهان افزود: ورزش کردن بهترین پیشگیری برای جلوگیری از امراض جسمی و روحی است.

وی به فعالیت های خود در مجمع خیران مدرسه ساز اشاره کرد و گفت: من به لطف خدا تا کنون 5 مدرسه، 2 کتابخانه و 1 ورزشگاه ساخته ام ولی طعم ساختن مجموعه ورزشی برای من متفاوت و بهتر از دیگر فعالیت هایم بوده است.

در ادامه دکتر سلطان حسینی به تعامل اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرداری برای ساختن ورزشگاه ها اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه در دانشگاه های ما فضای کافی برای ورزش دانشجویان وجود ندارد و این موضوع برای دانشجویان و بویژه برای کسانی که در خوابگاه ها به سر می برند ایجاد مشکل کرده است.
مدیرکل ورزش استان به موارد زیادی که دانشجویان به علت افسردگی به مشاوره های سطح شهر رجوع میکنند اشاره کرد و افزود: متاسفانه اوقات فراغت جوانان پر نشده است و بهترین کار برای پرکردن این زمان ها ورزش کردن است.

حاج محمد سلامتیان در ادامه گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز با حضور 4 یا 5 نفر آغاز شد ولی با فرهنگسازی و اطلاع رسانی موفق شدیم 1100 مدرسه در استان اصفهان بسازیم .
امروزه افراد مستعد به خیر در افراد جامعه به وفور یافت می شوند ولی اطلاع ندارند که چگونه می توان در این فضا ها وارد شد و لزوم اطلاع رسانی در این زمینه ها حس می شود.
وی افزود: من خودم پس از ساخت اولین مدرسه، خانواده ام را به این کار خیر تشویق کردم و تا کنون 22 مدرسه در استان ساخته ایم.

در ادامه دکتر طالبی به جمعیت 7000 نفری خوابگاه های دانشگاه اصفهان اشاره کرد و اظهار کرد: متاسفانه این جمعیت بیانگر این است که ما در دل دانشگاه یک شهر جوان هفت هزار نفری داریم که در این شهر هیچ ورزشگاهی وجود ندارد و این امر باعث افزایش آسیب های اجتماعی در بین دانشجویان ما شده است.

رییس دانشگاه اصفهان افزود: در سال 80 و در پی سفر رهبر معظم انقلاب به اصفهان، مجموعه ورزشی ولایت دانشگاه اصفهان با کمک 200 میلیون تومانی ایشان آغاز به کار کرد ولی در ادامه با کمبود بودجه برای این امر روبرو شدیم و موفق نشدیم که این مجموعه را که قابلیت پذیرش 700 ورزشکار در رشته های مختلف را داراست، تکمیل کنیم و به کمک خیران در این زمینه نیاز مندیم.

در ادامه مقرر شد که همایش بزرگی با حضور خیران سراسر استان برای ترویج فرهنگ خیر و لزوم ورود خیران به ساخت مجموعه های ورزشی برگزار شود
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار