همزمان با سراسر کشور در ایلام؛

برنامه های هفته قرآن و عترت در ایلام

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از برگزاری هفته قرآن و عترت برای نخستین بار در این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۵۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸ 07 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از برگزاری هفته قرآن و عترت برای نخستین بار در این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.
علی محمد نیاکان عصر چهارشنبه در نشست خبری بیان کرد: این هفته همزمان با هشت استان کشور پنج تا 10بهمن ماه در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مرکز این استان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه فراخوان این برنامه قرآنی از سه ماه گذشته اعلام شده بیان کرد: برنامه های هفته قرآن و عترت در دو بخش رقابتی و جشنواره ها و نمایشگاهی و فعالیت های جنبی خواهد بود.
وی بخش رقابتی این هفته را شامل مسابقه های قرآنی(حفظ 10 و 20جزء قرآن، قرائت و ترتیل واذان و تواشیح) و آثار مکتوب این بخش را نیز کتاب، پایان نامه، مقالات، فضای مجازی و مسابقه انشاء نویسی ویژه دانش آموزان و بخش جشنواره ها را شامل شعر و ادبیات قرآنی، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، فیلم کوتاه و هنرهای نمایشی اعلام کرد.
نیاکان اظهار کرد: بخش نمایشگاهی و جنبی این نمایشگاه را نیز شامل نمایشگاه دستاوردها و تولیدات قرآنی و برگزاری کارگاه های نقاشی، محافل انس با قرآن، شب شعر و نشست های علمی و کارگاه های آموزشی برشمرد.
وی بدون اشاره به تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره آخرین مهلت ارسال آثار را 25دی ماه و مخاطبان این جشنواره را عموم مردم اعم از فرهنگیان، دانشجویان، اساتید، طلاب، کارکنان دستگاه های اجرایی و غیره اعلام کرد.
به گفته وی، در آیین اختتامیه این جشنواره از 91برگزیده بخش های مختلف این جشنواره و پیشکسوتان حوزه قرآنی تجلیل خواهد شد.
وی بیان کرد: این برنامه با حمایت مالی بانک قوامین و مشارکت دستگاه های اجرایی نظیر میراث فرهنگی، اوقاف، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری،بسیج هنرمندان و انجمن های فرهنگی، هنری برگزار می شود.
وی ترویج و تبلیغ قرآن، معرفی دستاوردها و توانمندی های علوم قرآنی در استان، ارتقا سطح کیفی و کمی فعالیتهای قرآن و عترت و ایجاد ارتباط با سایر حوزه های استانی فعال با موضوع قرآن را از اهداف برگزاری نخستین هفته قرآن و عترت در این استان برشمرد.
وی گفت: رسانه هایی که بصورت ویژه اخبار هفته قرآن و عترت استان را پوشش دهند مورد تجلیل قرار خواهند گرفت./پ
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار