ادارات بدهی خود را به شهرداری پرداخت کنند

شهردار اردبیل گفت: ما از دستگاه‌های مختلف به ویژه نهادهای دولتی انتظار داریم از محل بودجه سالانه خود بدهی شهرداری را پرداخت کنند تا شهرداری توان ارائه خدمات بیشتر را داشته باشد.
کد خبر: ۱۵۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲ 01 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حمید لطف‌اللهیان پیش از ظهر امروز در نشست مشورتی اعضای شورای شهر اردبیل در اردبیل اظهار کرد: در تعاملی که با ادارات مختلف داریم قول‌هایی مبنی بر پرداخت بدهی‌هایشان به شهرداری داده شده است ولی انتظار داریم در سه ماهه پایانی سال که شهرداری با حجم عظیمی از فعالیت‌ها و پرداختی حق و حقوق کارگران و پاداش و عیدی آنها روبه‌رو است این بدهی‌ها تسویه شده و امکان ارائه خدمات کیفی‌تر به شهروندان و خود این دستگاه‌ها فراهم آید.

وی نمونه این دستگاه‌ها را که به شهرداری بدهکار هستند جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، دانشگاه آزاد و علوم پزشکی اعلام کرد و افزود: رقم این بدهی‌ها بر اساس برآوردهای اولیه بیش از 15 میلیارد تومان است که امیدواریم با سرعت عمل بیشتر این دستگاه‌ها بتوانند بدهی‌هایشان را پرداخت کنند.

شهردار اردبیل با اشاره به ساخت و سازهای بی‌رویه در حاشیه شهرها و ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی مختلف که بخش عمده‌ای از آنها نیز غیرمجاز و ناایمن ساخته شده است،ادامه داد: ارائه خدمات به ساکنان این مناطق بسیار سخت است و ما در کمیسیون ماده 100 انبوهی از پرونده‌ها را شاهد هستیم ولی تلاشمان بر این است تا در یک طرح عقلایی منطقی بتوانیم نسبت به ساماندهی این ساخت و سازها و حاشیه‌نشین‌ها اقدام عملی را انجام دهیم.

لطف‌اللهیان تصریح کرد: شهرداری با همکاری شورای شهر در تعیین حریم شهری برخی اراضی و زمین‌های اطراف شهر اردبیل را خریداری و تملک کرده تا به عنوان ذخیره شهری مورد توجه قرار گیرد که انتظار می‌رود از این ظرفیت در توسعه قانونی شهر و ساخت و سازهای مجاز بتوان استفاده کرد.

این مسئول بیان کرد: به هیچ‌وجه اجازه ساخت و سازهای خارج از حریم و محدوده شهری را نخواهیم داد و با آگاهی و اطلاع‌رسانی به خود مردم و ساکنان مناطق اطراف شهر اردبیل سعی داریم تا ساماندهی‌ها به درستی و به صورت منطقی انجام شود.

شهردار اردبیل استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را برای توسعه شهر و دور شدن شهرداری از برخی روزمرگی‌ها یادآور شد و افزود: ما برای احیای بافت فرسوده در کنار نیاز شدید به راه‌اندازی شهرداری ویژه بافت تاریخی شهر اردبیل نیازمند بهسازی و نوسازی این بناها با همکاری بخش خصوصی هستیم که امیدواریم طرح ساماندهی حریم بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی را به عنوان الگو و نمونه در این زمینه اجرایی کنیم.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، لطف‌اللهیان در پایان سخنان خود اظهار کرد: انتظار می‌رود این پروژه با برجستگی‌های خاص در مدت زمان معین و با یک طراحی مناسب به انجام برسد که قطعا شهرداری نیز در اجرای آن از ضوابط و مقررات و برخی هدف گذاری‌های درست حمایت خواهد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار