مؤمنان صله‌رحم را فراموش نکنند

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل گفت: صله رحم در مکتب اسلام زمینه افزایش عمر انسان را فراهم آورده و اسباب همدلی‌ها را در جامعه به وجود می‌آورد که نباید امروز به خاطر گسترش وسایل ارتباط جمعی این امر توصیه شده اسلام مورد غفلت قرار گیرد.
کد خبر: ۱۵۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ 01 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حجت‌الاسلام سید ثابت شهنامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل در جمع نمازگزاران اردبیلی اظهار کرد: امروز برخی‌ها با فراموش کردن صله ارحام تنها به پیامک زدن‌ها اکتفا کرده در حالی که باید هر فرد مومن نسبت به بردار مومن خود، خویشان و نزدیکان ارتباط نزدیک و صله ارحام را مورد توجه قرار دهند.

وی غفلت از این اصول توصیه شده اسلام را اسباب تشویش افکار، اندیشه‌ها و همچنین ترویج نوعی بی‌اعتمادی در جامعه توصیف کرد و افزود: نبی مکرم اسلام ضمانت افزایش طول عمر انسان را اهتمام به صله رحم به شکل شایسته توصیف کرده است.

شهنامی نمازگزاران را به راستگویی، دور شدن از عهدشکنی و پایداری به امانت و امین بودن توصیه کرد و گفت: احساس به پدر و مادر، صله رحم، صدقه دادن و استغفار به عمر انسان برکت داده و صحت و عافیت را برای او به همراه می‌آورد.

خطیب پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با بیان اینکه در مقاطع مختلف فرد مومن باید تلاش کند تا با عمل به احکام اسلامی به افزایش برکات عمر خود توجه جدی داشته باشد گفت: برای دور شدن از بیماری و ابتلا به امراض مختلف باید فرد مومن همواره روزه‌داری را مورد توجه قرار دهد و صدقه دادن نیز زمینه افزایش ثروت و برکت در زندگی را فراهم می‌آورد.

شهنامی ادامه داد:‌ امروز در زندگی ماشینی بسیاری از آداب و رسوم مورد غفلت قرار گرفته در حالی که شایسته است بهترین رفتار، سلوک و اعتقادات در نسل آینده ما رشد پیدا کرده و تجلی یابد.

وی در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه در بحث امانتداری ضروری است تا خیانتی در جامعه اسلامی در ابعاد مختلف و مسئولیت‌های مختلف شکل نگیرد، گفت: امین بودن از خصلت‌های برجسته نبی مکرم اسلام است و پیروان مکتب علوی، نبوی و حسینی باید از این سیره و سلوک تبعیت کرده و دفاعشان را از این امر به شایستگی انجام دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار