اولتیماتوم 6 ماهه به برج سعیدیه

شهردار همدان فعالیت مجدد برج سعیدیه همدان را موقت دانست و گفت: مهلت ۶ ماهه‌ای برای تامین پارکینگ این مجتمع تجاری داده شده تا پس از آن نسبت به ساخت و ساز مازاد تصمیم‌گیری شود.
کد خبر: ۱۵۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 31 December 2015

شهردار همدان فعالیت مجدد برج سعیدیه همدان را موقت دانست و گفت: مهلت ۶ ماهه‌ای برای تامین پارکینگ این مجتمع تجاری داده شده تا پس از آن نسبت به ساخت و ساز مازاد تصمیم‌گیری شود.

به گزارش تسنیم ،سید مصطفی رسولی در پاسخ به این سوال که تفاهم‌نامه‌ای برای فک پلمب برج سعیدیه بین شهرداری همدان و مالک این مجتمع منعقد شده است، اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و مالک برج سعیدیه منعقد نشده و براساس تصمیم کمیسیون ماده 100 این اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی نامه‌ای به کمیسیون ماده 100 ارسال کرده تا مدت زمانی برای تامین پارکینگ‌های این برج مشخص شود، افزود: کمیسیون ماده 100 مهلت 6 ماه‌ای را برای تامین پارکینگ‌ها به مالک برج سعیدیه داده است.

رسولی تصریح کرد: پس از تامین پارکینگ‌های برج سعیدیه پرونده این مجتمع به کمیسیون ماده 100 ارجاع می‌شود تا این کمیسیون درباره مازاد ساخت و ساز انجام شده در این برج رای صادر کند.

وی با اعلام اینکه مجوز فعالیت و فک پلمب این برج به صورت موقت بوده است، گفت: اگر پارکینگ موردنظر برای این برج تامین نشود دوباره در کمیسیون ماده 100 درباره پلمب آن تصمیم‌گیری می‌شود ولی براساس طرح ارائه شده می‌تواند پارکینگ‌های خود را تامین کند.

به گزارش تسنیم؛ اواخر شهریور ماه امسال 10 طبقه اداری و طبقه زیرین برج سعیدیه همدان به سبب تبدیل کاربری غیرمجاز و نداشتن پارکینگ توسط اجرای احکام کمیسیون ماده 100 پلمب شد.

این امر در حالی رخ داد که این برج چندین سال بدون داشتن پارکینگ و ساخت و ساز مازاد پروانه در حال فعالیت بود ولی مدیران گذشته شهرداری و کمیسیون ماده 100 برخورد جدی با آن را نداشتند.

پس از پلمب برج سعیدیه همدان، مالک برج پرونده را به دبوان عدالت ارجاع داده و خواستار تجدیدنظر در حکم پلمب این برج شد که گویا دیوان اجازه فک پملب را صادر کرده بود ولی چون فک پلمب توسط مالک انجام شد اجرای احکام کمیسیون ماده 100 ورود پیدا کرده و دوباره این برج را پلمب کرد.

در نهایت پس از رایزنی‌های بسیار این برج به شرط تامین پارکینگ فک پلمب شد تا مالکان واحدها نیز بیشتر از متضرر نشده و از فعالیت خود باز نمانند.

اما نکته مهم این است که پلمب برج سعیدیه به عنوان متخلف اقدامی کم سابقه در مدیریت شهری همدان محسوب می‌شود که انتظار می‌رود با سایر ساخت و سازها و مجتمع‌هایی که اقدامات غیرقانونی داشته‌اند نیز برخورد شود چرا که شهر همدان تنها به برج‌سازان تعلق نداشته و مردم نیز در این شهر سهیم هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار