اعتبارات موجود برای نگهداری از راه‌های استان کرمانشاه کافی نیست

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: اعتبار موجود برای نگهداری از راه‌های این استان به مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان کافی نیست.
کد خبر: ۱۴۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 22 December 2015
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: اعتبار موجود برای نگهداری از راه‌های این استان به مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان کافی نیست.

سید زاهدین چشمه خاور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: هر سال سه تا شش درصد از ارزش راه‌های هر استان باید به عنوان اعتبار نگهداری از راه‌ها اختصاص ‌یابد اما  ارزش راههای این استان هیچ‌گونه تناسبی با اعتبارات نگهداری از راه‌ها ندارد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال اعتبارات نگهداری از راه‌های این استان در همه بخش‌ها  120 میلیارد تومان بوده است، گفت: ارزش راه‌های این استان هشت هزار میلیارد تومان است که بر اساس اعتبارات سه تا شش درصدی نگهداری از راه‌ها حداقل 240 میلیارد تومان اعتبار نگهداری از راه‌ها باید اختصاص می‌یافت.

چشمه خاور با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر طول راه‌ها جایگاه دهم کشور را دارد، افزود: مرزی بودن و  قرار گرفتن استان کرمانشاه در کریدور شرق به غرب، نگهداری از راه‌ها را با تخصیص مناسب و به موقع اعتبارات ضروری می‌سازد.

وی با بیان اینکه رتبه استان کرمانشاه از نظر تعداد ماشین‌آلات راهداری 19 کشور است، اظهار کرد: فرسودگی ماشین‌آلات سالانه هزینه‌های سنگینی را به راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان تحمیل می‌کند.

چشمه ‌خاور افزود: میانگبن عمر مفید ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک به ترتیب  24.5، 28.5 و 27 سال است که بر اساس میانگین عمر مفید وضعیت ماشین‌آلات راهداری استان کرمانشاه مناسب نیست.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از کمبود 40 نیروی راهداری نسبت به تعداد ماشین‌آلات  خبر داد و عنوان کرد: برای افزایش نیروها به مجوز نیاز است و هم اکنون نیروهای فعال راهداری این استان با مشکلات معیشتی روبه‌رو هستند.

چشمه‌ خاور بیان کرد: هر چند که شغل راهداری به عنوان شغلی حساس و سخت شناخته شده است اما این سختی شغل، آرامش و آسودگی خیال را برای رانندگان به دنبال دارد که برای بهبود وضعیت این قشر به توجه بیشتری از سوی مسئولان مربوطه نیاز است.

وی با اشاره به اینکه برای نگهداری از راه‌های استان کرمانشاه به اعتبار بیشتری نیاز است، گفت: راه به عنوان زیربنای توسعه، رشد و شریان‌های حیات اقتصادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار