امام جمعه شهرکرد:

کار مجلس خبرگان ‌نظارت بر شرایط رهبری است/حضور برخی ساکتین در مجلس خبرگان را خطرناک می‌دانیم‌

امام جمعه شهرکرد گفت: کار مجلس خبرگان نظارت بر رهبری نیست بلکه نظارت بر شرایط رهبری است.
کد خبر: ۱۴۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 19 December 2015
حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد اظهار کرد: ایستادگی رهبر و مقاومت مردم بود که باعث شد بابی که در مذاکرات گشوده شد ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مذاکره با دشمن انسان را به ذلت و خواری می‌کشاند و اگر در مذاکرات که به مصلحت کشور صورت گرفت ایستادگی رهبر نبود کشور در جایگاه کنونی قرار نداشت، ادامه داد: مقام معظم رهبری در مذاکرات به عنوان ولی امر مسلمین ایستاد و اجازه نداد کشور در مقابل دشمن کوتاه بیاید.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: یکی از وظایف مومن متقی دفاع از کشور است و این دفاع در دو عرصه عمل به دستورات دین و تلاش برای اینکه جامعه رنگ و جلای دینی به خود بگیرد صورت می‌پذیرد.

نکونام با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران اسلام را احیا کرد و به دنیا عرضه داشت خاطرنشان کرد: امروز دفاع از جمهوری اسلامی ایران دفاع از دین خدا‌ست و افراد مومن دفاع از دین خدا را وظیفه خود می‌دانند.

وی با اشاره به سوم دی روز ثبت احوال ادامه داد: روز 27 آذر روز مبارزه با خشونت و افراطی‌گری است که باید تلاش شود چهره زیبای اسلام را به مردم عرضه کنیم و بدانیم اگر اسلام در جایی خشونت دارد برای مردم رحمت و رافت است.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: افرادی در دنیا با راه انداختن داعش و شیعه انگلیسی در صدد بدنام کردن شیعیان هستند و به این طریق شیعه‌هراسی در دنیا به راه انداخته و شیعیان را افرادی خشن معرفی می‌کنند.

نکونام به 27 آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و دو همراهش اشاره و گفت: این شهید بزرگ هم در حوزه فعالیت داشت و هم در دانشگاه و از همین رو شهادت وی به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفت.

وی هدف دانشگاه و حوزه را یکی دانست و تاکید کرد: باید این دو هدف واحد خود را در یک سفره قرار دهند و هر دو به انسان‌سازی بپردازند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) گفت: این امام با وجود سختی‌ها و محدودیت‌ها همه تلاشش را برای قوت بخشیدن به شیعه و فراهم کردن زمینه غیبت امام زمان (عج) صورت داد و در این راه رنج فراوان کشیدند.

نکونام 12 ربیع‌الاول را روز تولد پیامبر و آغاز هفته وحدت عنوان و بیان داشت: هفته وحدت فرصت مغتنمی است برای وحدت میان شیعه و سنی چرا که ما با اهل سنت هیچ مشکلی نداریم و با هم زندگی می‌کنیم  مشکل ما با تکفیری‌ها و افراطی‌گری‌هاست.

وی با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان تاکید کرد: دشمن می‌خواهد جایگاه ولایت‌فقیه را متزلزل کند و ما در بحث خبرگان رهبری از شخص خاصی دفاع نمی‌کنیم و رهبر بزرگ و فرزانه که از سوی سیاست‌مداران بزرگ دنیا به بزرگی یاد می‌شود نیازی به دفاع ما ندارد.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: افرادی که به دنبال سست کردن جایگاه ولایت‌فقیه هستند در واقع می‌خواهند جناح و گروه خود را بر سر کار آورده و در جایگاه رهبری قرار دهند در حالی‌که رهبر نباید از جناح خاصی انتخاب شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: کار مجلس خبرگان نظارت بر رهبری نیست بلکه نظارت بر شرایط رهبری است و تنها در صورتی رهبر را عزل می‌کنند که رهبر از این شرایط عدول کند و نظارت رهبری درونی است نه از سوی مجلس و قانون.

نکونام ادامه داد: دغدغه امروز این است که دشمنان از بیرون و درون به دنبال انحراف در منصب رهبر است و باید بدانیم انحراف در منصب رهبری ستون انقلاب را نابود می‌کند چون انحراف در دولت یا نهادی نیست که اصلاح شود.

وی شکل‌گیری مجلس خبرگانی متشکل از انسان‌های مومن، شجاع و ایستاده در مقابل همه انحرافات را ضروری عنوان و تاکید کرد: حضور کسانی که در گذشته همراه امام بودند و اما در زمانی که شاهد مخدوش شدن خط امام بودند سکوت کردند در مجلس خبرگان رهبری خطرناک است و نباید به سوابق و عناوین افراد نگاه شود و فرد انتخاب گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار