جشنواره آشپزی در بوکان برگزار شد

آیین اختتامیه ی دهمین جشنواره آشپزی بوکان ، شب سه شنبه « ۲۴ آذر ماه » ، با حضور بخشدار مرکزی و روسای ادارات جهاد کشاورزی ، ثبت اسناد و املاک ، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون روستایی در محل سالن سیمرغ بوکان برگزار گردید.
کد خبر: ۱۴۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲ 18 December 2015

به گزارش سلیمانی  خبرنگار تابناک آذربایجان غربی: در این مراسم بخشدار مرکزی ضمن تبریک ماه ربیع الاول و فرا رسیدن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) در سخنانی اظهار داشت : تلاش برای تشکیل جامعه ای با نشاط یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید است که با ادامه این روند در دنیای مدرن امروزی، سرزندگی، جای افسردگی را خواهد گرفت .
محمد یزدان پناه خاطر نشان کرد : آشپزی که حرفه و وظیفه ی زن در تاریخ مکتوب انسان بود به یکی از هنرهای بانوان تبدیل شده که می تواند خیلی خوب هویت آنان را معرفی نماید.
وی ضمن اشاره به بحران هویت تصریح کرد : ما باید مدرنیته ی ایرانی را جایگزین مدرنیسم وارداتی کنیم و به سنت های حسنه ی این هنر با نگاه روز توجه ویژه ای داشته باشیم.
بخشدار مرکزی ضمن بیان اینکه گاهی یک غذا شناسنامه ی هویتی یک ملت است ،اذعان داشت : در دنیای هورمون زده و شیمیایی شده ی امروز باید با تلاش و همت کدبانوان ، غذاهای سالم و سنتی را دوباره سر سفره بیاوریم .
یزدان پناه افزود : بانوان ایرانی امروز در عصر بیداریند و این را می توان در آمار دانشجویان دختر که بیش از پسران می باشد اشاره نمود .
وی در بخش پایانی سخنانش ، گفت : هنر آشپزی و کدبانویی لطمه ای به فعالیت اجتماعی زن نمی زند بلکه تناسبی را بین دلبستگی به کانون خانواده و فعالیت های بیرون از منزل ایجاد می کند.
دهمین جشنواره آشپزی بوکان ، از طرف کانون بانوان فرمانداری ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از تشکل های غیر دولتی ، با ۲۲ شرکت کننده در ۳۱ بخش غذایی اجرا و در پایان برنامه از ۱۲ نفر بانوی خلاق که امتیاز ویژه هئیت داوران را کسب کردند با اهداء لوح وتندیس ، تقدیر شد.
شایان ذکر است در حاشیه ی این جشنواره نمایشگاه و فروشگاه اعضای کانون بانوان دایر و کارهای دستی از قبیل ۲۰ قطعه گلیم و کیف گلیمی ، ۲۰ قطعه تابلو رنگ روغن ، ۳۰ تکه بافتنی ، ۳۰ تکه اویه ی دسمال و چندین سرویس آشپزخانه به نمایش و فروش گذاشته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار