آیت‌الله علوی گرگانی:

دشمن به دنبال تفرقه بین حوزه و دانشگاه است

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: دشمنان با دنبال کردن تفرقه میان حوزه و دانشگاه برای رسیدن به اهداف شوم خود تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 16 December 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار با جمعی از اعضای هیئت رئیسه دانشگاه پیام‌نور قم، به نقشه‌های شوم دشمنان برای تفرقه افکنی میان دو قشر فرهیخته دانشجو و روحانی، اظهار کرد: دشمنان اسلام در دوران ستم‌شاهی،‌ تا حدودی موفق شدند که ارتباط میان این دو قشر را تفرقه بیندازند.

وی با اشاره به اقدامات دشمن در زمان پیش از انقلاب برای تفرقه میان قشر دانشجو و روحانی تصریح کرد: دشمن برای تحقق اهدافش تلاش می‌کرد چهره روحانیون را در جامعه منفور نشان دهد و در این راستا به دنبال ایجاد اختلاف میان حوزه و دانشگاه بود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه پیشرفت جامعه در گرو همراهی دو علم است گفت: علوم دینی و علوم مادی، دو علمی هستند که اگر در کنار یکدیگر باشند و فعالیت کنند جامعه از منافع آن بهره‌مند می‌شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی بهره‌مندی حوزویان از شیوه‌های نوین آموزشی را مورد تاکید قرار داد و گفت: پیش مطالعه،‌ مطالعه و بهره‌گیری از کلاس استاد و مباحثه از جمله اقداماتی است که طلاب برای یادگیری بهتر به آن اهتمام دارند و به همین دلیل آموزه‌های آنان به مدت طولانی در ذهن می‌ماند.

این مرجع تقلید با اشاره به بهره‌مندی حوزویان از شیوه آموزشی سنتی افزود: در حوزه‌های علمیه برای فراگیری بهتر درس از پیش مطالعه، مطالعه، بهره‌گیری از کلاس استاد و مباحثه استفاده می‌شود و این مراحل یادگیری موجب ثبت آموخته‌هایشان برای مدت طولانی در ذهنشان می‌شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با تاکید بر اینکه دانشگاه نیز باید از این نقطه قوت آموزش در حوزه بهره بگیرد گفت: در کنار هم بودن دانشجویان و طلاب موجب قوت داشته‌ها به صورت متقابل می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار