آیین مذهبی دربقاع متبرکه برگزار میشود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: طرح یاس نبوی در بقاع متبرکه شاخص و امامزادگان استان به مناسبت ایام فاطمیه برگزار خواهد شد
کد خبر: ۱۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱ 16 March 2015

حجت‌الاسلام علی مصائبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: این آئین فرهنگی و مذهبی به مناسبت بزرگداشت ایام فاطمیه از دوم فروردین تا ششم فروردین سال آینده در بقاع متبرکه شاخص برگزار خواهد شد.

وی قرائت و تبیین بخش از خطبه‌ حضرت زهرا (س) توسط خطیب‌های دعوت شده از قم، قرائت زیارتنامه حضرت زهرا (س)، عزاداری با حضور مداحان اهل بیت (ع)، شعرخوانی توسط شعرای آئینی و حضور دسته‌های عزاداری در بقاع متبرکه را از جمله برنامه‌های یاس نبوی برشمرد.

مصائبی به برگزاری همایش سراسری رهروان یاس نبوی ویژه بانوان در ششم فروردین ماه اشاره کرد، گفت: این مراسم دو ساعت قبل از غروب خورشید در امامزاده‌های استان با حضور حداکثری خواهران متدین برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی به برگزاری آئین شام غریبان حضرت زهرا (س) درراستای ترویج اندیشه‌های ناب فاطمی و تبیین سیره ولایتمداری حضرت زهرا (س) در بقاع متبرکه اشاره کرد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف جهت معنویت‌بخشی به بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر استان همچنین استقبال از مسافران نوروزی، ادامه داد: در بقعه‌‌های شاخص استان به ویژه امام‌زاده محمد و ابراهیم ارومیه و سید بهلول خوی برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اقشار مختلف مردم معمولا در تعطیلات نوروزی به زیارت بارگاه ائمه معصوم (ع) و امام‌زادگان به طور کلی اماکن مذهبی می‌شتابند، اظهار داشت: بنابراین خادمان این اماکن برای استقبال از مسافران آموزش دیده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن سال نو قرار گرفته‌ایم، اظهار اشت: به طور قطع جوانان و نوجوانان با حفظ حرمت و منزلت ایام فاطمیه، به مراسم‌های ویژه نوروز خواهند پرداخت.

وی به برگزاری رویداد بزرگ قرآنی به میزبانی شهرستان‌های مناطق مختلف آذربایجان غربی در طول هفته گذشته اشاره کرد، بیان داشت: جوانان در همه شهرستان‌ها از این آئین استقبال قابل توجهی به عمل آورده بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار