حال ناخوش اردبیل

کد خبر: ۱۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳ 16 March 2015

علی اکبر روح نواز

از وقتی دولت آقای روحانی با شعار «تدبیر» و «امید» بر سر کار آمد، امیدها برای بهبود اوضاع اقتصادی ،معیشتی و رونق کسب و کار بیشتر شد اما سیاست های دولت در بخش های مختلف نه تنها حداقل انتظارات را برآورده نکرد، بلکه موجب شد تا دیدگاه افکار عمومی به تدریج درباره برنامه های اقتصادی دولت با شیب ملایم تغییر و تنزل یابد! به طوری که بسیاری از مردم مانور و ادعای دولتمردان در کاهش نرخ تورم و موضوعاتی از این دست را به مثابه شوخی تلقی کرده و به آن بی اعتنا باشند.

صاحبان كسب و كار، اقشار آسيب پذير و خيل عظيم بيكاران از جمله گروههاي جامعه بودند كه از بحبوحه رقابت هاي انتخاياتي براي گره گشايي در مشكلات خود، روي شعار و وعده هاي آقاي رئيس جمهور حساب ويژه اي باز كردند اما اكنون در جغرافياي استان اردبيل و به ابتناي سفر فاقد دستاورد محسوس آقاي روحاني به استان، آنان سال 93 را با حال ناخوش سپري كردند.

معمولاً در دنياي رسانه رسم بر اين است كه در آستانه سال جديد از مردم درباره «چهره سال»،«خبر خوش سال» و ...در مدت زمان سال سپري شده سئوال مي شود، به نظر شما با فرض سئوال، پاسخ مردم استان اردبيل به پرسش هايي از اين دست چه مي تواند باشد، جز اين است كه جواب سئوال شوندگان، بيان خاطرات تلخ و ناخوشايندي از وضع موجود و بيكاري فزاينده خواهد بود!

خوب است كه مسئولان استان در حوزه هاي مختلف، بي تعارف همين يك پرسش كوتاه را در خلوت خود از وجدان بيدارشان بپرسند و صادقانه به مردم بگويند چرا در طول يك سال رويداد و حركتي ماندگار و اثرگذار در زندگي مردم استان رخ نداده است؟ كسي منكر تلاش هاي استاندار، نمايندگان و ساير مسئولان در سال 93 براي جذب سرمايه و توليد ثروت نيست اما مرور مختصر مجموعه پيگيري ها بيانگر اين است كه حتي يك مورد هم به نتيجه نرسيده و مذاكرات و توافق ها از حد حرف فراتر نرفته است.

در سال 93 نه تنها در استان اردبيل آجر روي آجر گذاشته نشد (در مثل مناقشه نيست) كه براي تقريب اذهان مخاطبان بايد گفت برخي بنگاهها و پروژه هاي مهم همچون ذوب آهن اردبيل،پروژه راه آهن اردبيل،پاياب سد خداآفرين، پتروشمي اردبيل نه تنها در زمينه حل مشكلات خود بهبودي نيافتند بلكه بر مسايل پيچيده آنان افزوده شد به طوري كه كارگران اخراجي ذوب آهن اردبيل اين روزها به خاطر چندين ماه حقوق معوقه خود از استاندار استمداد مي جويند.

امروز افزون بر 20 سال از استان شدن اردبيل مي گذرد اما فرايند گذار به توسعه در اين استان نه تنها سرعت نمی گیرد بلكه هر سال فاصله خود را با هدف موردنظر طولاني تر مي بيند؛هنر دولت اين شده است كه بدون توضيح درباره تنزل ارزش 45 هزار تومان يارانه پايه پرداختي به مردم، مكرر از حذف شدن يا نشدن آن دم بزند بي آن كه جوابگو باشد مردمي كه حالشان خوش نباشد باكي نيست كه يارانه اشان قطع شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار