فعالیت هیات های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان در ایلام آغاز شد

فعالیت هیات های اجرایی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور در استان ایلام نیز آغاز شد.
کد خبر: ۱۴۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ 13 December 2015
فعالیت هیات های اجرایی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور در استان ایلام نیز آغاز شد.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام روز یکشنبه با بیان این مطلب گفت: 26 هیات اجرایی به منظور زمینه سازی برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری در شهرها و بخش های مختلف استان ایلام فعالیت خود را آغاز کرده اند.
عبادالله باقری افزود: یک هیات از این هیات ها به عنوان هیات اصلی در مرکز استان و 25 هیات فرعی نیز در شهرهای مختلف استان ایلام برای برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری انجام وظیفه می کنند.
وی یادآور شد: هر هیات از 11 نفر تشکیل شده و متشکل از فرماندار، دادستان، رئیس ثبت احوال و هشت نفر از معتمدین محلی است.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام تاکید کرد: هیات های اجرایی انتخابات خبرگان در سطح استان تحت ریاست فرماندار مرکز استان و در شهرستان ها به ریاست فرماندار و در بخش ها به ریاست بخشدار، مسئول برگزاری و صحت جریان انتخابات حوزه ماموریت خود هستند.
باقری ادامه داد: هیات های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز در حال تشکیل شدن است و تا 28 آذر قبل از آغاز ثبت نام رسمی نامزدهای این دوره از انتخابات، اعضای این هیات ها معرفی خواهند شد.
وی اضافه کرد: ثبت نام از نامزدهای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان 26 و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 28 آذر ماه جاری همزمان در سراسر کشور آغاز می شود.
بر اساس آخرین ارزیابی ها 77 نفر در حوزه های شمالی و جنوبی استان ایلام خود را برای در اختیار گرفتن سه کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی و 10 نفر نیز برای رقابت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان ایلام آماده کرده اند.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار