پیش‌بینی دمای منفی 6 درجه برای کرج

کد خبر: ۱۴۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶ 07 December 2015

مدیرکل هواشناسی استان البرز از کاهش شدید دمای هوا در مرکز این استان و رسیدن دمای هوا در کرج به 6 درجه زیر صفر خبر داد.

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: همانطور که پیش از این از سوی کارشناسان هواشناسی استان البرز پیش‌بینی شده بود، هفته جاری را با بارش‌ باران و برف، وزش باد و کاهش دمای هوای آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: همچنین از ظهر روز گذشته شاهد بارش برف در استان البرز از جمله مرکز این استان بودیم و امیدواریم که طی روزهای آینده نیز بارش‌ها در البرز ادامه داشته باشد.

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز در پاسخ به این پرسش که شرایط جوی فعلی تا چه زمانی ادامه دارد، گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی برای امروز دوشنبه آسمانی، ابری، همراه با بارش باران و برف، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رحمانیان افزود: همچنین انتظار می‌رود که در برخی اوقات به ویژه در ارتفاعات آسمانی مه‌آلودی را تجربه کنیم، ضمن اینکه در محورهای کوهستانی و ارتفاعات احتمال بارش شدید برف و همراه با کولاک پیش‌بینی می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره روند کاهش دمای هوا گفت: شب گذشته دمای هوا در مرکز استان البرز حدود چهار درجه زیر صفر بود و برای امشب انتظار داریم که دمای هوا به حدود شش درجه زیر صفر برسد.

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز افزود: البته در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تا حدودی دمای هوا افزایش یافته و برای شهرستان کرج انتظار 2 درجه افزایش را داریم.

رحمانیان گفت: برای امشب سردترین شهرستان استان البرز، شهرستان طالقان خواهد بود که انتظار داریم دمای هوا در این منطقه به منفی هشت درجه برسد.

وی اعلام کرد: منطقه دیزین و محدوده پیست اسکی دیزین نیز در سردترین ساعت به حدود 11 درجه زیر صفر می‌رسد.

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز با اشاره به بارش برف در محورهای کوهستانی این استان از جمله محور کرج – چالوس نیز گفت: رانندگان و مسافران باید پیش از تردد در این محور از وضعیت و شرایط جوی اطلاع یابند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار