آغاز برداشت بادام زمینی در بیله سوار

برداشت بادام زمینی برای نخستین بار از مزارع شهرستان بیله سوار مغان آغاز شد.
کد خبر: ۱۴۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷ 07 December 2015
فرماندار بیله سوار روز دوشنبه در بازدید از مزرعه بادام زمینی افزود: امسال بیش از 30 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت بادام زمینی اختصاص یافته و پیش بینی می شود بیش از 120 تن محصول برداشت شود.
وی گفت: کشاورزی به عنوان یکی از بخش های اساسی و زیربنایی نقش موثری در تامین غذای جامعه دارد و سرمایه گذاری در این بخش می تواند علاوه بر صیانت از استقلال کشور موجب رونق اقتصادی و افزایش اشتغال را فراهم کند.
حلیم با اشاره به اینکه کشاورزی علمی با اتکای به دانش و تکنولوژی روز بدون ایجاد زمینه سرمایه گذاری مناسب در صنایع تبدیلی کاری از پیش نخواهد برد اظهار کرد: توانمندی های منطقه در بخش کشاورزی به قدری است که بزرگترین پروژه های کشاورزی و منابع آب و خاک در این شهرستان کلنگ زنی می شود و این نشان از زرخیر بودن و آینده روشن منطقه در بخش کشاورزی است .
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، ربعلی جهانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیز در این جلسه گفت: برنامه ریزی های کارشناسی می شود تا آموزش های لازم برای کشت محصول بادام زمینی برای کشاورزان افزایش یابد.
او افزود: با توجه به نتیجه بخش بودن کشت این محصول در شهرستان تلاش بر این است تا اراضی و زمین های بیشتری را در سطح شهرستان به زیر کشت این محصول برده و کشاورزان شهرستان را از مزایای آن بهره مند کنیم.
وی مزایای کشت بادام زمینی در شهرستان را علاوه بر اشتغال و کسب درآمد موجب بیشتر شدن تناوب زراعی زمین های کشاورزی دانست و اظهار کرد: کشت بادام زمینی هر سال از اواخر اردیبهشت ماه آغاز می شود و زمان برداشت این محصول نیز در ماههای آبان و آذر است.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار